Copiii i-au pregatit lui Smiley o surpriza, un flashmob pe melodia sa “Oarecare”, si l-au intampinat cu cantece si multa bucurie in fiecare grupa de gradinita si clasa. Ambasadorul National pentru UNICEF in Romania a vizitat si doua familii sprijinite prin intermediul proiectul pilot Servicii Comunitare pentru Copii pentru a vedea munca UNICEF la nivel local.

„De multe ori, oamenii care au schimbat lumea au venit din medii defavorizate, de la sat. De aceea, este foarte important ca toti copiii sa mearga la scoala si sa primeasca tot sprijinul necesar pentru a-si implini visele”, a declarat Smiley, Ambasador National pentru UNICEF in Romania.


Foto: UNICEF/ Anamaria Dinulescu

Comuna Dofteana este una dintre cele 45 de comunitati in care UNICEF testeaza Servicii Comunitare pentru Copii si a fost printre primele care au dorit sa faca parte din aceasta initiativa. Comuna cuprinde sapte sate, cu o populatie de aproximativ 11.000 de locuitori in 4000 de gospodarii.

„Aproximativ 2000 de gospodarii au fost recenzate, iar 700 de copii au fost identificati cu diferite vulnerabilitati dintre care 390 la risc de saracie. Ei au beneficiat de sprijin si acces la servicii de protectie, de sanatate si educatie cu ajutorul echipei comunitare”, a declarat primarul Ioan Bujor.

„In urma implementarii proiectului, Scoala Gimnaziala Scarlat Longhin Dofteana a reusit sa reduca numarul de absente si in anul scolar trecut a avut 0 abandon scolar”,
a spus Ana Nicoleta Irimia, directorul scolii.


Foto: UNICEF/ Anamaria Dinulescu

UNICEF in Romania, impreuna cu Guvernul Romaniei si parteneri, a lansat in anul 2014 proiectul pilot Incluziune sociala prin furnizarea de servicii integrate la nivelul comunitatii – Servicii Comunitare pentru Copii cu finantare prin Norway Grants si din resurse UNICEF. Incepand cu 2017, proiectul pilot continua cu finantare de la Fundatia Botnar si din fonduri proprii UNICEF. Premisa a fost legata de faptul ca implementarea acestui proiect pilot ce asigura interventie timpurie, de calitate, la nivelul comunitatii, poate sa reduca pe termen scurt si mediu costurile din sectorul social, de sanatate si de educatie.

Rezultatele evaluarii independente demonstreaza ca serviciile comunitare pentru copii aduc rezultate concrete pentru zeci de mii de copii si familiile lor, dar si pentru comunitatile in care traiesc, iar lectiile invatate pot sprijini extinderea serviciilor integrate pentru toti cei patru milioane de copii din Romania si pentru familiile lor.

Citeste si:


Foto: UNICEF/ Anamaria Dinulescu

Potrivit unui comunicat remis 9am, proiectul model Servicii Comunitare pentru Copii include mai multe componente: Pachetul Minim de Servicii, Pachetul Educatie Incluziva de Calitate si campanii de informare, constientizare si educare pentru copii si parinti deopotriva. La nivel national, partenerii activi in dezvoltarea si implementarea modelului sunt: Ministerul Muncii si Justitiei Sociale si Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Copilului si Adoptie, Ministerul Sanatatii, Ministerul Educatiei Nationale si Ministerul Dezvoltarii Regionale, Ministerul Fondurilor Europene. De asemenea, contribuie organizatii neguvernamentale si mediul academic in multe etape de pregatire sau implementare a diverselor activitati. Proiectul pilot este realizat in parteneriat cu institutii judetene incluzand Consiliul Judetean, Directia de Asistenta Sociala si Protectie a Copilului, Directia Judeteana de Sanatate Publica, Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala, Inspectoratul Scolar Judetean, precum si 38 de autoritati publice locale si 45 de structuri scolare.

In urma evaluarii externe a proiectului pilot, 57 asistenti sociali, 36 asistenti medicali comunitari, sapte mediatori sanitari, 36 consilieri scolari, 27 mediatori scolari au identificat 19.000 de copii ca fiind vulnerabili si au livrat pro-activ servicii, 93% din copiii care nu fusesera inregistrati in sistemul de asigurare medicala sunt acum inscrisi pe lista unui medic de familie, iar 100% dintre copiii aflati in risc de separare de familie locuiesc in continuare alaturi de familiile lor.


Foto: UNICEF/ Anamaria Dinulescu

Totodata, scolile si gradinitele au acum o mai mare capacitate de a oferi educatie incluziva de calitate unui numar de peste 22.000 elevi. 1.400 de cadre didactice si-au dezvoltat competentele in materie de disciplinare pozitiva a copilului, promovand astfel un mediu scolar prietenos, educatia interculturala, prevenirea violentei si incluziunea copiilor cu nevoi educationale speciale. 11.000 de copii au beneficiat de activitati organizate in scoli prin granturi, iar numarul celor aflati in risc de abandon scolar a scazut cu 27%. De asemenea, 5.000 de parinti au beneficiat de cursuri de educatie parentala si pentru sanatate.

Mai multe detalii despre pachetul Minim de Servicii sunt disponibile aici si despre pachetul Educatie Incluziva de Calitate aici.


Foto: UNICEF/ Anamaria Dinulescu