"Sa fii cel mai bun sau deloc!” Acesta este deviza Daimler dupa care omul de afaceri sas Juergen Schunn s-a ghidat mereu in viata. La inceputul anilor `90, cand romanii faceau trecerea de la comunism la capitalim, intr-un ritm haotic, presarat de coruptie, somaj si jocurile piramidale tip Caritas, Juergen Schunn a avut curajul sa investeasca si sa puna bazele unei companii in industria auto, devenita azi una din cele mai importante din tara, creand astfel posibilitatea a sute de locuri de munca si evolutia pietei romanesti de afaceri.
Reporter: Ce varsta aveati cand ati ales sa fugiti din Romania comunista? Reporter: Ati reusit sa ridicati afacerea dvs pe modelul valorilor germane?
Juergen Schunn: Acest lucru se intampla in 1982. Aveam 21 de ani si stiam ca sub comunism nu exista viitor. 11 ani mai tarziu, o data cu eliberarea tarii de regimul ceausist, am ales sa revin in tara. Am deschis primele afaceri in vestul tarii si am pus bazele companiei ce imi poarta numele si care are sucursale in Westendorf (Germania), Arad, Deva, Sibiu si Suceava, reprezentand astazi a treia entitate Mercedes-Benz din Romania din punctul de vedere al volumului de vanzari.
Reporter: A fost grea construirea echipei cu care ati pornit la drum la inceputul anilor 90? A ramas aceeasi structura organizatorica?
Juergen Schunn: Fiecare inceput este foarte greu insa daca pornesti la drum cu oameni responsabili, devotati si capabili, exista toate sansele de reusita. Rezultatele vin dupa munca sustinuta continuu si neincetata perseverenta. Cel mai de nadejde om in firma noastra, de la inceputurile ei, este doamna Elena Kovacs, manager general.
Juergen Schunn: Compania noastra este construita pe temelii solide germane, cu principii si valori nemtesti, pe baza aceleiasi educatii pe care eu am primit-o de la parintii si de la bunicii mei. Sunt principii si valori in care noi credem si pe care le-am implementat in compania noastra pentru ca totul este gandit pentru viitor, la baza stand dezvoltarea armonioasa a grupului nostru. Copiii nostri sunt implicati ca si noi, trup si suflet, in acest proiect, ei crescand o data cu afacerea si constituind viitorul companiei.
Reporter: Care este secretul reusitei dumneavoastra?
Juergen Schunn: Nimic in viata nu este usor. Eu aloc timp, energie, munca continua afacerilor mele si caut mereu piste de dezvoltare sau solutii de reorientare pe piata. Suntem o afacere de familie ce in timp a devenit tot mai puternica si asta este cea mai frumoasa satisfactie pe care o am. Anul trecut, am reusit sa trecem pragul de 29 milioane de euro ca cifra de afaceri. Ne putem mandri cu performanta de a ne situa in varful topului firmelor mijlocii din domeniul nostru de activitate.
(P) Interviu Radu Mihaiu - candidat USR la Primăria Sectorului 2
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
She's Next: femeile adună mai ușor oameni. Cum se aplică asta în antreprenoriat?
Sursa: start-up.ro
-
Cora devine Carrefour: până la începutul lunii mai toate hipermarketurile vor...
Sursa: retail.ro
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Creștere de 40% a portofoliului Ecofinance România
Sursa: futurebanking.ro
-
De ce te lasă Dumnezeu să urli de durere?
Sursa: garbo.ro
-
Sondaj Libris: Când, unde, cât și de ce citesc românii. Ce buget alocă lunar...
Sursa: wall-street.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 24 aprilie?
Sursa: kudika.ro