Mark Zuckerberg, CEO-ul retelei de socializare Facebook, a facut acest anunt la o intrunire ce a avut loc cu ocazia Zilei dezvoltatorilor online, organizata in orasul californian San Jose. El a precizat ca aceasta noua functie matrimoniala nu vizeaza facilitarea intalnirilor punctuale, ci sa ii ajute pe oameni sa construiasca relatii durabile prin intermediul retelei de socializare.

"Noul serviciu va fi destinat construirii unor relatii autentice si durabile, nu doar pentru intalniri de o seara", a afirmat el, subliniind ca din totalul celor 2 miliarde de utilizatori ai retelei de socializare aproximativ 200 de milioane sunt persoane singure.

Mark Zuckerberg nu a precizat daca noul serviciu online va fi disponibil pe baza de abonament dar, pana in prezent, majoritatea functiilor utilizate pe aceasta platforma online sunt gratuite.

Reprezentantii Facebook au precizat ca utilizatorii vor putea sa creeze "un profil pentru intalniri", diferit de profilul prezentat pe pagina lor de Facebook, si ca partenerii potentiali vor fi recomandati pe baza datelor incluse in acel profil nou.

Pretul actiunilor Match.com, unul dintre principalele site-uri de intalniri online din Statele Unite, accesibil pe baza de abonament, a scazut pe Wall Street cu 17% dupa anuntul facut de Mark Zuckerberg.

Printre celelalte inovatii anuntate marti figureaza si posibilitatea ca utilizatorii Facebook sa isi stearga istoricul de navigare online.

"Aceasta functie va va permite sa vedeti site-urile si aplicatiile care ne trimit informatii atunci cand le utilizati, sa suprimati aceste informatii de pe contul vostru si sa dezactivati capacitatea noastra de a le stoca pe viitor", au precizat reprezentantii Facebook pe un blog.
"Daca va stergeti istoricul sau utilizati noul parametru, noi vom suprima informatiile de identificare asa incat istoricul site-urilor si aplicatiilor pe care le-ati utilizat nu va fi asociat contului vostru", a explicat aceeasi sursa.
"Vom continua sa furnizam aplicatii si site-uri cu analize agregate - de exemplu, vom putea sa cream rapoarte atunci cand primim aceste informatii, pentru a putea sa spunem dezvoltatorilor daca aplicatiile lor sunt cele mai populare in randul barbatilor sau femeilor dintr-un anumit grup de varsta", a precizat aceeasi sursa.

Securitatea utilizatorilor

Aceasta noua functie doreste sa raspunda ingrijorarilor aparute dupa scandalul Cambridge Analytica, izbucnit dupa ce mass-media a aflat ca acest cabinet specializat in analiza datelor online a folosit datele personale ale utilizatorilor Facebook in scopuri politice.

La conferinta dezvoltatorilor, denumita "F8", participa aproximativ 5.000 de specialisti online, in contextul in care Facebook a redus volumul datelor pe care acestia pot sa le culeaga de pe site-ul retelei de socializare in urma scandalului Cambridge Analytica, reducandu-le astfel capacitatea de a profita economic de prezenta lor in spatiul online, scrie Agerpres.

Mark Zuckerberg a insistat in timpul prezentarii sale asupra faptului ca obiectivul companiei Facebook este "de a asigura securitatea utilizatorilor".

"Ceea ce s-a intamplat cu Cambridge Analytica reprezinta o grava incalcare a increderii noastre. Acest dezvoltator si-a insusit date si le-a vandut, iar noi trebuie sa ne asiguram ca acest lucru nu se va mai intampla", a subliniat Mark Zuckerberg.
"Asa cum stiti cu totii, am redus volumul de date pe care dezvoltatorii pot sa le ceara oamenilor sa le comunice", a adaugat CEO-ul Facebook. "Exista inca alte masuri care trebuie sa fie luate", a recunoscut el.
Mark Zuckerberg a precizat si ca Facebook aloca resurse importante pentru identificarea si neutralizarea "aplicatiilor daunatoare" si ca utilizatorii retelei de socializare au de acum inainte mai multa libertate in ceea ce priveste ajustarea parametrilor lor de confidentialitate.

Printre celelalte proiecte anuntate marti se afla si functia "criza", care va permite utilizatorilor retelei de socializare sa partajeze informatii importante despre o situatie existenta intr-o zona de criza, precum inchiderea drumurilor, directia de propagare a unui incendiu si cresterea nivelului apelor. In acelasi registru, o functie intitulata "donatie de sange" va fi implementata pentru a permite voluntarilor sa gaseasca un centru medical in proximitatea lor.

Instagram, un serviciu online specializat in partajarea de fotografii si videoclipuri, detinut de Facebook, va propune la randul sau functii de realitate augmentata pentru videoclipuri, iar utilizatorii platformei vor putea, de asemenea, sa comunice intre ei prin intermediul unui serviciu video.