Inca dinainte ca tabloul Salvator Mundi al lui Leonardo da Vinci sa ajunga la licitatie, au existat voci din domeniul artei care s-au indoit de autenticitatea creatiei. 

Cu o zi inainte de licitatie, New York magazine scria ca "o singura privire asupra tabloului, fara expertiza in domeniu, iti poate arata ca lucrarea nu este opera lui Leonardo".

La scurt timp dupa ce tabloul a fost vandut la licitatie pentru suma record de 450,3 milioane de dolari, New York Times a publicat reactia criticului Jason Faragon, care a precizat ca "pictura este o distinctie religioasa din Lombardia, din secolul al XVI-lea, trecuta prin mai multe restaurari".

Charles Beddington, distribuitor britanic de opere de arta faimoase, a declarat ca "cei mai avizati oameni sunt de acord ca este opera marelui Leonardo asa ca titluri de genul <<Nu stiu nimic despre marii pictori, dar nu pare a fi opera lui Leonardo>> nu ar trebui sa apara niciodata. Este adevarat ca e un tablou care trebuie restaurat, dar faptul ca este in unanimitate acceptat ca o creatie a lui Leonardo, cred ca este suficient de clar si nu vad de ce ar trebui sa punem la indoiala acest lucru", potrivit Bloomberg.com.

Capodopera Renaşterii, "Salvator Mundi", semnată Leonardo da Vinci, a făcut istorie la Christie's miercuri seară, fiind adjudecată contra sumei de 450.315.000 de dolari, devenind cea mai scumpă lucrare de artă vândută la licitaţie, potrivit site-ului societăţii.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.