Consumatorii care au copii au un motiv suplimentar pentru limitarea risipei de alimente: 84% au declarat ca este foarte important sa transmita copiilor importanta unui stil de viata sustenabil (81%), sa devina responsabili cu banii (63%) si sa protejeze mediul inconjurator (55%).

Hakan Bulgurlu, CEO Arçelik Group, din care face parte Grundig, a declarat: „Solutia este clara! Lupta impotriva irosirii alimentelor incepe acasa. Ca brand global si responsabil, Grundig militeaza pentru diminuarea risipei alimentelor. Prin intermediul mesajului campaniei noastre, si anume ”Irosirea alimentelor inseamna irosirea vietii”, incurajam pe toata lumea sa pretuiasca hrana, deoarece aceasta este singura modalitate de a transforma planeta noastra in cea mai buna casa pentru noi."

Conform datelor ONU, in fiecare zi producem suficient pentru a hrani 12 miliarde de oameni si, totusi, o treime dintre alimente este risipita. Aproape 1 miliard de oameni sufera de subnutritie, in timp ce 30 - 50% din cantitatea totala de alimente aruncate provine chiar din bucatariile noastre.

„Trebuie sa ne schimbam modul de gandire, sa ne asumam responsabilitati. Este important sa reamintim lumii ca hrana este o resursa limitata, de aceea ar trebui sa acordam o deosebita atentie la ceea ce punem in cosul de gunoi. Prin adoptarea principiului Zero Waste Food chiar si pentru o zi pe saptamana, putem avea o contributie semnificativa. Ii invitam pe toti sa se alature luptei noastre impotriva risipei de alimente.",
a incheiat Hakan Bulgurlu.

Potrivit unui comunicat remis 9am, punand conceptul de „acasa” in centrul filosofiei sale, Grundig vine in sprijinul consumatorilor cu o serie de sfaturi care sa ii ajute sa optimizeze consumul de alimente si sa reduca cantitatea de mancare irosita.

Sfaturi pentru diminuarea irosirii alimentelor

Punerea in practica a principiului FIFO

In finante, FIFO inseamna First In – First Out (primul intrat, primul iesit); primele bunuri achizitionate sunt, de asemenea, primele bunuri vandute. Aplicati aceeasi regula in frigider! Cand despachetati produsele alimentare, mutati produsele vechi in partea din fata a frigiderului si puneti produsele noi in partea din spate. Astfel, veti putea consuma totul in timp util.

Combaterea ideilor preconcepute

Incercati sa alegeti si fructele sau legumele mai putin estetice, care de multe ori raman in urma la magazine. Acelea dintre ele care nu arata bine nu sunt neaparat deteriorate sau necomestibile, ci pot fi la fel de nutritive precum cele care arata bine si, de cele mai multe ori, sunt chiar mai ieftine.

Fiti eficienti

Gatiti toate partile comestibile ale legumelor. Lasati obiceiurile vechi si incercati sa profitati la maximum de legumele si fructele de care dispuneti. Daca gatiti morcovi, utilizati si frunzele intr-o salata. Posibilitatile sunt infinite, indrazniti sa va folositi imaginatia.

Ce arata statisticile

  • Europenii au declarat ca alimentele cel mai frecvent irosite sunt fructele (51%) si legumele (52%).
  • Alte alimente des irosite sunt painea (38%) si produsele lactate (17%). Dulciurile se situeaza la polul opus, fiind cel mai putin rispite (doar 3%).
  • Conform studiului, europenii aleg daca arunca sau nu un aliment bazandu-se pe aspect (57%), in timp ce in numai 16% dintre cazuri motivul invocat este termenul de valabilitate.
  • 61% dintre europeni incearca sa consume alimentele in apropierea datei de expirare.
  • 36% din europeni cred ca irosesc prea multe alimente, dar numai 56% dintre acestia sunt ingrijorati de cantitatea pe care o risipesc.
  • 84% dintre europeni sunt de acord ca este important sa le transmitem copiilor importanta unui stil de viata sustenabil, cu accent pe nevoia reducerii la minimum a risipei de alimente.