Ungaria se confrunta cu ceea ce ar putea fi cel mai mare caz de coruptie din ultimii 13 ani. Oficiul european de lupta antifrauda (OLAF) a identificat o „gaura” de circa 167 miliarde de forinti (543 milioane euro), bani ce erau destinati construirii unei noi magistrale de metrou.

Ancheta privind aceasta frauda a avut loc pe parcursul a patru ani, din noiembrie 2012 pana in februarie 2016, iar magistrala de metrou a fost construita in Budapesta. Proiectul a costat 1,7 miliarde de euro, suma suportata si de Uniunea Europeana, scrie libertatea.ro.

„Proiectul liniei 4 de metrou constituie cel mai mare caz de coruptie din cei 13 ani de istorie a Ungariei ca membra a Uniunii Europene”, a afirmat intr-o conferinta de presa Nandor Csepreghy, secretar de stat parlamentar la cabinetul premierului, potrivit sursei citate.

„O suma de aproape 167 miliarde de forinti din cadrul acestui proiect au fost fie furati, fie fraudati, bani care trebuie recuperati de autoritatile europene si ungare. Din acesti bani, 76,6 milioane de forinti au venit de la UE sub forma de fonduri pentru dezvoltare, iar Bruxelles-ul i-ar putea cere inapoi”, a mai adaugat acesta.

Forul european ar putea impune Ungariei o amenda de aproape 250 de milioane de euro, in urma dezvaluirilor. Si in timp ce puterea sustine ca de vina este guvernarea anterioara, opozitia spune ca partidul Fidesz aflat la conducere ar trebui tras la raspundere pentru fraudarea fondurilor.


Despre autor:

Clara Vacaru
Clara Văcaru a revenit in echipa 9am in anul 2022, după o pauză de doi ani. Pasionată de știri de când se știe, a terminat Facultatea de Jurnalism și lucrează în presă de peste 10 ani.
Crede cu tărie că “informația este putere” și visează ca, în viitor, să aibă o afacere în domeniul educației.
Mai multe

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.