Avionul EgyptAir, prabusit in Marea Mediterana luna trecuta si care a devenit punctul central al unei cautari masive, a trebuit sa aterizeze de urgenta de cel putin trei ori in cele 24 de ore inainte de accident, potrivit declaratiilor fostului oficial al Biroului de Investigatii si Analiza pentru Siguranta Aviatiei Civile, Jean-Paul Troadec.

"Aceste noi descoperiri reprezinta elemente importante pentru anchetatori. Nu putem presupune ca stim exact ce s-a intamplat la bord, insa nu este in totalitate normal ca un avion sa se intoarca de mai multe ori din drum, dupa un incident tehnic, fara a gasi nimic in neregula", sustine Trodeac.

Sistemele de avertizare denumite ACARS ar fi semnalat o anomalie la bord, la scurt timp dupa decolarea de pe trei aeroporturi unde avionul Egyptair a aterizat. Avand in vedere, insa, ca tehnicienii de la sol au verificat de fiecare data avertizarile respective, iar constatarile au fost negative, avionul a fost lasat sa decoleze din nou, informeaza euronews.com.

Jean-Paul Troadec a insistat pe ideea ca semnalele ACARS sunt emise automat numai in cazul unei defectiuni, in caz contrar ar fi trebuit sa ramana silentioase, scrie mediafax.

Pe 19 mai, avionul EgyptAir, care efectua o cursa intre Paris si Cairo care nu a mai putut fi localizat cu ajutorul radarului, s-a prabusit in s-a prabusit in largul insulei grecesti Karpathos. Pe parcurs, fuselajul avionului a fost descoperit la 290 de kilometri de orasul Alexandria din regiunea de coasta a Egiptului.

De asemenea, in urma rezultatelor examinarilor ramasitelor umane gasite in urma prabusirii avionului s-a sustinut ipoteza unei explozii la bordul aeronavei, insa nu s-au putut determina inca cauzele exploziei, potrivit unui responsabil al serviciilor egiptene de medicina legala.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.