Mecanicii trenurilor care traverseaza Eurotunelul, membri ai Confederatiei Generale a Muncii (CGT) din Franta, au lansat un apel la ajutor intr-o scrisoare deschisa transmisa joi, declarandu-se socati de numarul mare de imigranti morti, informeaza Le Figaro in editia online.

"Noi, mecanicii, nu mai vrem, dar mai ales nu mai putem continua sa ne exercitam meseria in asemenea conditii de stres, de angoasa si de teama", scriu mecanicii CGT de pe trenurile care traverseaza Eurotunelul, asigurand legatura intre Coquelles si Marea Britanie.

"Astazi ne este teama. Teama sa incepem, sa terminam, sa conducem, teama de ceea ce este in fata, teama sa lovim, sa strivim, sa electrocutam (...) un blestemat al vietii, un condamnat al Pamantului", scriu acestia.

Un imigrant si-a pierdut viata in noaptea de marti spre miercuri in timp ce incerca sa ajunga din Franta in Marea Britanie prin Eurotunel. Cetateanul din Eritreea in varsta de 20 de ani a fost gasit inconstient pe drumurile de intretinere ale tunelului, dupa ce a fost lovit de un tren de marfa, scrie MEDIAFAX.

Decesele legate de tentativele de a ajunge in Marea Britanie s-au multiplicat la Calais in ultimele saptamani. Treisprezece imigranti au decedat la intrarea in tunel incercand sa ajunga in Anglia din Calais, de la finalul lunii iunie. Pe data de 24 septembrie un imigrant minor a fost ucis in aceleasi circumstante, iar pe data de 18 septembrie, un altul a fost electrocutat.

"Cati alti raniti? Cati alti morti?", intreaba mecanicii de tren. "Va trebui ca noi sa ne obisnuim pe termen lung cu aceasta contabilitate morbida? Pana cand vom fi bantuiti, in timpul activitatii noastre dar si in timpul pauzelor, de aceste imagini si de aceste situatii suprarealiste?", au intrebat ei in document.

In plus, mecanicii deplang efectul pe care il are asupra peisajului securizarea imprejurimilor tunelului: "colo sarma ghimpata, colo politisti, colo oameni inarmati, colo caini, dar nu mai este niciun copac. Un tablou de razboi", scriu ei.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.