Romania ocupa locul 23 intr-un top al destinatiilor europene de city break-uri, Italia primind cele mai bune recomandari din partea turistilor din intreaga lume pentru petrecerea de sejururi scurte, de maxim 3 zile, potrivit unui studiu.

"Cei mai multi dintre turistii straini care au ales Romania pentru un sejur scurt au fost motivati de vizitarea de obiective turistice si de experientele turistice noi, si doar intr-o mica masura de cunoasterea culturii locale", se arata in studiul realizat de Mercury Research.

Dupa Italia, la diferenta extrem de mica, se afla insulele din Grecia si Finlanda, urmate in clasament de Austria, Portugalia si Cehia. Tari precum Muntenegru si Bulgaria sunt in urma Romaniei.

Daca Italia este vedeta sejururilor scurte, cea mai recomandata destinatie de vacanta din Europa pentru vacante de lunga durata este Norvegia, urmata de Suedia si Austria. Cea mai putin apreciata destinatie atat pentru city breaks, cat si pentru vacante lungi (minim 4 nopti) este Ucraina, scrie MEDIAFAX.

La capitolul vacante mai lungi, Romania se afla pe locul 24, pe locurile imediat urmatoare aflandu-se Ungaria, Finlanda si Bulgaria.
De asemenea, Spania se afla in topul tarilor din Europa in care turistii isi doresc sa mearga in vacanta in 2015. Desi mai bine promovate decat Spania, Franta si Italia sunt urmatoarele destinatii vizate de turisti pentru vacanta anul acesta.

"Daca 8% dintre turistii din intreaga lume au vazut reclame sau oferte turistice despre Spania, procentul se ridica la 13% cand vine vorba despre Franta si Italia. Desi Bulgaria are un scor mai mic decat Romania in ceea ce priveste recomandarile turistilor care au vizitat aceasta tara, la nivel de marketing turistic situatia se inverseaza. Bulgaria este mai bine promovata decat Romania, 4% dintre straini au vazut reclame sau oferte turistice pentru aceasta destinatie in comparatie cu 2% pentru Romania. Doar 1% dintre turistii straini iau in considerare petrecerea vacantei in Romania in 2015", spun realizatorii studiului.

Studiul The Global Tourism Monitor a fost realizat de Mercury Research impreuna cu Asociatia Global Market Research in prima jumatate a anului 2015, pe un esantion de 16.800 de respondenti din 24 de tari din Europa, America, Asia-Pacific, Africa si Orientul Mijlociu si ofera informatii despre 111 destinatii turistice.

Citeste si:
Studiu Infografic: Profilul clienților sistemelor fotovoltaice în...
Studiu Infografic: Profilul...

Mercury Research este o companie de cercetare de piata de top din Romania, prezenta pe piata din Romania din anul 1994. Compania ofera solutii pentru cunoasterea in profunzime a pietei, optimizarea produselor, imbunatatirea operatiunilor si eficientizarea comunicarii.

Infiintata in 1986, Global Market Research este una dintre cele mai mari retele de agentii independente de cercetare de piata, reunind 28 de companii de renume din intreaga lume. In Romania, Global Market Research este reprezentata exclusiv de Mercury Research.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.