Cea mai stralucitoare galaxie observata vreodata in Univers a primit numele "CR7", in onoarea fotbalistului portughez Cristiano Ronaldo, au anuntat, miercuri, astronomii de la Observatorul European Austral (ESO), pe site-ul acestei institutii, informeaza huffingtonpost.fr.

"Astronomii au identificat cea mai stralucitoare galaxie din Universul tanar si dovezi solide care atesta existenta primei generatii de stele in mijlocul ei. Este de trei ori mai stralucitoare decat galaxia care detinea acest titlu pana acum", se afirma pe site-ul oficial al ESO. Noua galaxie se va numi "CR7" - un omagiu adus lui Cristiano Ronaldo de oamenii de stiinta pasionati de fotbal. De altfel, ESO recunoaste faptul ca "aceasta denumire il evoca pe marele fotbalist portughez" si ca studiul a fost coordonat de David Sobral, de la Institutul de Astrofizica si Stiinte ale Spatiului din cadrul Universitatii din Lisabona, relateaza MEDIAFAX.

ESO a subliniat, de asemenea, pe site-ul sau faptul ca numele "CR7" are si o anumita conotatie stiintifica: "CR7 reprezinta si o forma prescurtata de la COSMOS Redshift 7, care se refera in acelasi timp la locul pe care il ocupa aceasta galaxie pe scara timpului cosmic si la varsta ei". "A1689-zD1, una dintre cele mai varstnice galaxii observate vreodata este, de exemplu, caracterizata printr-un redshift (deplasare spre rosu) de 7,5", au explicat cercetatorii de la Observatorul European Austral.

Descoperirea galaxiei CR7 a confirmat ipoteza potrivit careia primele stele (denumite "stele de populatia III") provenind din Big Bang "au fost nevoite sa se constituie doar pe baza elementelor anterioare lor: hidrogen, heliu si cateva urme de litiu". "Acele stele de populatia III ar fi fost uriase - de cateva sute sau chiar de mii de ori mai mari decat Soarele -, fierbinti si tranzitorii - explodand in supernove dupa doar doua milioane de ani", precizeaza comunicatul publicat pe site-ul ESO.