EasyJet, al doilea mare operator aerian low-cost din Europa, va incepe de anul viitor sa inspecteze aeronavele aflate la sol cu ajutorul dronelor si testeaza fabricarea unor piese de schimb prin imprimare 3D, ca solutii de mentinere a costurilor la un nivel scazut, relateaza Bloomberg.

Compania a reusit sa foloseasca o drona pentru inspectarea unuia dintre avioane si va distribui astfel de roboti la centrele sale de inginerie, in urmatoarele 12 luni, scrie MEDIAFAX. Utilizarea acestei tehnologii are rolul sa reduca numarul orelor in care aeronavele stau la sol, a anuntat compania cu sediul in Luton, Anglia.

EasyJet cauta solutii de folosire a tehnologiei pentru reducerea costurilor si a intarzierilor provocate de problemele mecanice ale aeronavelor. Tehnologiile aflate in lucru includ imprimarea 3D pentru inlocuirea unor componente din cabine precum bratele scaunelor, reducerea timpilor de reparatie si a nevoii de spatii de depozitare. "Am facut mari eforturi in domeniul tehnologiei dronelor", a declarat directorul general Carolyn McCall, adaugand ca EasyJet continua sa caute inovatii care sa contribuie la administrarea fara probleme a operatiunilor companiei.

Dronele pot fi utilizate, de exemplu, la identificarea daunelor provocate de fulgere, activitate care poate necesita o zi intreaga de inspectii. O intarziere de o noapte a unei aeronave poate costa compania pana la 15.000 de lire sterline, potrivit EasyJet.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.