Elevii romani copiaza, absenteaza nemotivat si intarzie mai putin decat, in medie, cei din alte peste 30 de state, iar actele de vandalism, agresare si intimidare a colegilor si furturile sunt la un nivel mai scazut in scolile romanesti, potrivit unui studiu international.

Rezultatele Studiului International privind Procesul de Predare-Invatare TALIS 2013, desfasurat in 34 de tari, arata ca dintre toti factorii care definesc atmosfera din unitatile de invatamant, absenteismul si intarzierea elevilor la scoala sunt de departe cel mai des intalnite in tarile participante la aceasta analiza.

Din datele comunicate in cadrul studiului rezulta ca intarzierea la scoala este apreciata la 29% in Romania, fata de 52% media internationala, absentele nemotivate - 30%, fata de 39% media europeana, copiatul - 5%, fata de 13%, actele de vandalism si furturile - 2%, fata de 4%, intimidarea sau agresiunea verbala intre elevi - 9%, fata de 16%, ranirea fizica provocata de violentele intre elevi - 1%, fata de 2%, intimidarea sau agresiunea verbala asupra profesorilor sau personalului - 0%, fata de 3%, si detinerea sau consumul de droguri si de alcool - 0%, fata de 1% media internationala.

Un indicator al atmosferei din unitatile de invatamant in cadrul studiului este calitatea relatiilor dintre elevi si cadre didactice si parerea directorilor despre aceste relatii. Astfel, in medie, 98% dintre directorii din tarile participante la studiu au raportat relatii bune intre cadrele didactice si elevi. De asemenea, intre 91% si 96% dintre cadrele didactice au raportat relatii pozitive cu elevii din unitatile de invatamant in care isi desfasoara activitatea, scrie MEDIAFAX.

O variatie a fost inregistrata doar in ceea ce priveste ajutorul suplimentar acordat elevilor. Mai putin de opt din zece cadre didactice au raportat faptul ca elevii primesc sprijin suplimentar daca au nevoie, in Brazilia (77%), Coreea (77%), Mexic (72%) si Suedia (74%).

Studiul International privind Procesul de Predare-Invatare TALIS 2013 s-a desfasurat sub egida Organizatiei pentru Cooperare si Dezvoltare Economica (OCDE) si este cel mai mare studiu international centrat pe cercetarea mediului educational. Romania a participat pentru prima data la acest studiu, in cel de al doilea ciclu, desfasurat in perioada 2011-2013.

Citeste si:
Elevii vor fi admiși la liceu după o nouă metodă începând din anul...
Elevii vor fi admiși la liceu...

TALIS 2013 s-a desfasurat in 34 de tari de pe cinci continente. Tarile participante la studiul sunt: Australia, Israel, Serbia, Brazilia, Italia, Singapore, Bulgaria, Japonia, Slovacia, Chile, Coreea de Sud, Spania, Cipru, Letonia, Suedia, Croatia, Malaezia, Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite), Cehia, Mexic, Alberta (Canada), Danemarca, Olanda, Anglia (Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord), Estonia, Norvegia, Flandra (Belgia), Finlanda, Polonia, Statele Unite ale Americii, Franta, Portugalia, Islanda si Romania.

In fiecare tara participanta, aproximativ 200 de scoli au fost selectate aleatoriu sa participe la studiu, pentru fiecare nivel de invatamant pe care tara respectiva l-a ales pentru a fi inclus in analiza. In fiecare scoala, chestionarele au fost completate de directorul scolii si de alti aproximativ 20 de profesori selectati aleatoriu.

Citeste si:
Patru țări din UE vor mai multe controale la culoarele de...
Patru țări din UE vor mai...

Fiecare tara a putut opta pentru una sau ambele forme de administrare a studiului: online sau pe suport de hartie. In Romania, administrarea studiului s-a realizat online.

In Romania, la activitatea de pretestare a chestionarelor TALIS au fost selectati sa participe 803 profesori din 40 de scoli. In etapa principala a studiului, in care au fost administrate chestionarele, au fost selectate sa participe la studiu 197 de scoli pentru nivelul de invatamant gimnazial si 147 de scoli pentru optiunea PISA-link.

De asemenea, au fost selectati sa participe la studiu 3.370 de profesori dintre cei care predau in cele 197 de scoli din esantionul pentru invatamant gimnazial si 3.341 de profesori dintre cei care predau in cele 147 de scoli participante la studiul PISA. Rezultatele studiului au fost publicate de OCDE si sunt prezentate si de Centrul National de Evaluare si Examinare.

Citeste si:
De ce este necesar să știi engleza dacă vrei să studiezi în...
De ce este necesar să știi...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.