Lumina solara continua sa afecteze pielea si sa creasca astfel riscul de cancer chiar si la patru ore dupa ce oamenii au plecat de pe plaja, se afirma intr-un studiu realizat de cercetatorii americani.

Cercetatorii de la Universitatea Yale din Statele Unite au descoperit ca melanina, un pigment cu un presupus rol protector, ar cauza de fapt acel efect daunator asupra pielii.

Savantii americani au spus ca descoperirea lor ar putea duce la fabricarea unor creme antisolare mai bune, care vor putea sa previna vatamarea pielii. Atunci cand radiatia ultravioleta atinge celulele din piele, ea provoaca mutatii la nivelul ADN-ului. Melanina, un pigment care determina culoarea pielii, reprezinta mecanismul de aparare conceput de organism si absoarbe acea radiatie daunatoare. Oamenii de stiinta nu stiau pana la acest studiu ce se intampla cu toata acea energie dupa ce a fost absorbita de melanina, scrie MEDIAFAX.

Savantii de la Yale au aratat in studiul lor, ce a fost publicat in revista Science, ca versiunea de melanina supraincarcata cu energie declanseaza o serie de reactii chimice. Un cocktail de superoxizi si peroxinitrati se transforma intr-o "molecula puternic incarcata energetic care se sparge si elibereaza energia care o tinea impreuna", a precizat coordonatorul cercetarii, profesorul Douglas Brash.

"Este la fel ca in cazul licuricilor, care folosesc energia acumulata pentru a produce lumina si stralucire, cu exceptia faptului ca, in cazul oamenilor, energia este transferata catre ADN", a adaugat el.

In testele din laborator, cercetatorii au constatat ca vatamari la nivelul pielii continua sa se produca si la patru ore dupa incheierea expunerii la radiatia ultravioleta. "Mai bine de jumatate din acele vatamari ale ADN-ului nu se produc pe plaja, ci in masina, pe drumul spre casa", a adaugat profesorul Brash.

Cercetatorii americani spera sa dezvolte in curand o crema antisolara care sa combine protectia obisnuita antisolara cu capacitatea de extragere si absorbire a energiei din melanina. Potrivit recomandarilor medicilor, oamenii ar trebui sa foloseasca la plaja creme cu un factor de protectie de cel putin 30 si sa evite sa stea la soare intre orele 11.00 si 15.00.

Israelul a acceptat să-și amâne ofensiva terestră în Fâșia Gaza...