Ministrul indonezian al Transporturilor a declarat marti ca avionul AirAsia care s-a prabusit in Marea Java cu 162 de persoane la bord, la 28 decembrie, a urcat cu o viteza excesiva, apoi s-a oprit, inainte de a se prabusi, relateaza AFP.

"In ultimele minute, avionul a urcat cu o viteza superioara celei normale", a declarat presei ministrul Transporturilor, Ignasius Jonan, citand datele inregistrate de radare. "El a depasit brusc viteza-limita la care putea urca. Apoi s-a oprit", a adaugat ministrul.

El a declarat anterior, in fata Parlamentului indonezian, ca aparatul a urcat cu "6.000 de picioare pe minut" (2.000 de metri/minut-n.r.), evocand o viteza neobisnuita pentru un avion de linie. "Cred ca este un lucru rar si pentru un avion de lupta sa urce cu 6.000 de picioare pe minut", a subliniat ministrul.

Airbusul A320-200 a decolat la 28 decembrie din orasul indonezian Surabaya cu destinatia Singapore si a intalnit nori de furtuna, moment in care pilotul a cerut permisiuena sa ia altitudine. El nu a obtinut insa acordul imediat, din cauza traficului aglomerat pe acest culoar aerian foarte frecventat, si a disparut de pe ecranele radarelor. Aparatul s-a prabusit la scurt timp in Marea Java, fara a exista supravietuitori, scrie MEDIAFAX.

Scafandrii au recuperat de atunci 53 de cadavre si cele doua cutii negre, una care inregistreaza discutiile dintre piloti si controlorii de trafic aerian (inregistrator fonic) si cealalta care contine parametrii de zbor (viteza, altitudine, regimul motoarelor etc.).

Anchetatorii Comitetului national pentru securitatea transporturilor au ascultat inregistratorul fonic, dar au refuzat sa ofere detalii despre conversatii, precizand doar ca nu exista nici un indiciu privind un eventual act terorist. "Nu am auzit nici o alta persoana (in afara de piloti-n.r.), nici o explozie", a declarat anchetatorul Nurcahyo Utomo, subliniind ca autoritatile nu au avansat niciodata ipoteza unui atentat pentru a explica aceasta drama.

Anchetatorii se concentreaza acum pe "eventualitatea unei avarii a avionului si pe factorul uman", a adaugat el.

Citeste si:
Află informații de care ai nevoie dacă dorești să apelezi la un...
Află informații de care ai...

Un alt anchetator, Ertata Lananggalih, a mentionat ca nici un detaliu continut de cutiile negre nu va fi divulgat inainte de publicarea unui raport preliminar privind cauzele accidentului, asteptat saptamana viitoare.

Agentia meteorologica nationala a precizat intr-un raport publicat la inceputul lunii ca factorul care a declansat accidentul au fost conditiile meteorologice. Gheata ar fi putut provoca prabusirea avionului, confruntat cu nori de furtuna si temperaturi cuprinse intre -80 si -85 de grade Celsius, potrivit agentiei. Expertii au pus insa sub semnul intrebarii aceasta ipoteza, apreciind ca informatiile disponibile sunt insuficiente.

Printre cele 162 de persoane aflate la bordul avionului se aflau 155 de indonezieni, copilotul francez Remi Plesel, un britanic, trei sud-coreeni, un malaysian si un cetatean din Singapore.

Citeste si:
Tavanul unui restaurant din Brăila a căzut în toiul nopții. Panică...
Tavanul unui restaurant din...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.