Operatiunea fara precedent de ranfluare a pachebotului Costa Concordia, al carui naufragiu pe Insula Giglio, in Toscana, s-a soldat cu 32 de morti in 2012, a inceput luni.

Coordonatorul acestei operatiuni, efectuate pentru prima data pentru un vapor de aceasta marime, sud-africanul Nick Sloane, s-a declarat "un pic emotionat" in fata catorva jurnalisti, dupa care si-a reluat postul in sala de control, de unde va superviza intreaga operatiune.

Aceasta consta in injectarea de aer in cele aproximativ 30 de chesoane din jurul epajei, care are o lungime de aproximativ 300 de metri si aproximativ 115.000 de tone, pentru ca aceasta sa se ridice cel putin doi metri. Odata adusa la plutire, nava va fi tractata aproximativ 30 de metri in larg, la est de insula, si pozitionata cu ajutorul a 36 de cabluri de otel si 56 de lanturi, a anuntat luni proprietarul navei Costa Crociere.

"Este o operatiune foarte complexa", a recunoscut duminica, in fata presei, Franco Gabrielli, care conduce Agentia italiana pentru Protectie Civila, supervizorul operatiunii, infomeaza MEDIAFAX.

De reusita acesteia depinde plecarea gigantului catre portul Genova (nord), unde va fi dezmembrat, dupa doi ani si jumatate de la naufragiu.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.