O companie britanica a prezentat, vineri, un prototip de dirijabil, descris ca fiind "cea mai lunga aeronava din lume", pe care spera sa o lanseze in acest an, la aproape un secol dupa epoca de aur a zepelinelor si a altor aerostate, informeaza AFP.

Acest urias al aerului, denumit HAV304, nu atinge dimensiunile impresionante ale zepelinelor germane din anii 1920 si 1930, dar este, cu ai lui 91 de metri, mai lung decat oricare avion din zilele noastre.

Chiar daca seamana foarte mult, aparatul nu este chiar un aerostat, intrucat este mai greu decat aerul, fapt care are totusi avantajul de a nu mobiliza zeci de membri ai echipajului in momentul aterizarii.

Tehnologiile imprumutate din aviatie permit coborarea aparatului pe sol, comandat de la distanta, chiar fara niciun om la bord.

Constructorii lauda calitatile ecologice ale prototipului, care este capabil sa se mentina in aer pana la trei saptamani consecutive. "Este cu 70% mai ecologic decat un avion de tip cargo", a precizat Bruce Dickinson, solistul trupei rock Iron Maiden, care a investit in acest proiect.

Asamblat in Anglia, in celebrele ateliere din Cardington, de unde erau lansate "aeronavele" britanice la inceputul secolului trecut, HAV304 a fost conceput initial pentru armata americana cu scopul de a efectua misiuni de supraveghere.

Armata americana a realizat un zbor de testare secret in august 2012 in statul New Jersey, la baza Lakehurst, in acelasi loc in care a avut loc, pe 6 mai 1937, celebrul accident al lui LZ 129 Hindeburg, cel mai mare dirijabil comercial din lume, creat de Luftwafge, in urma caruia au murit 35 de persoane.

Insa reducerile bugetare i-au determinat pe militarii americani sa abandoneze acest proiect. Dirijabilul s-a intors in Marea Britanie, unde compania HybridAirVehicles (HAV) intentioneaza sa il lanseze pana la sfarsitul anului.

Pe termen lung, aparatul, alcatuit din doua sau trei compartimente umplute cu heliu, in functie de necesitati, va putea fi utilizat in misiuni de supraveghere, in comunicatii, in transportul de marfuri si chiar pentru transportul de pasageri.

Citeste si:
4 motive pentru care angajații încep să se întoarcă în spațiile de...
4 motive pentru care...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.