Un mic asteroid a trecut pe langa planeta noastra in prima noapte a acestei luni, la doar cateva ore dupa ce a fost reperat de astronomi, informeaza space.com.

Asteroidul ''2016 VA'' a ''zburat'' la circa 77.000 de kilometri de Pamant, la ora 00:32 GMT, la 2 noiembrie, potrivit oamenilor de stiinta de la Minor Planet Center (MPC) din Cambridge, Massachusetts. Pentru a face o comparatie, Luna orbiteaza in jurul Terrei la o distanta medie de 385.000 de kilometri.

Dimensiunea rocii spatiale a fost estimata la 7 — 22 metri.

Asteroidul ''2016 VA'' a fost descoperit abia la 1 noiembrie de astronomii la centrul de observatie de pe Muntele Lemmon din Arizona.

Astfel de evenimente nu sunt neobisnuite; cercetatorii sustin ca milioane de roci spatiale orbiteaza in jurul Soarelui, in apropierea Pamantului, iar oamenii de stiinta nu au descoperit decat circa 15.000 dintre acestea.

Un astfel de obiect a devenit faimos dupa ce a intrat in atmosfera terestra deasupra orasului rusesc Chelyabinsk, in februarie 2013. Roca a explodat in aer, generand o unda de soc ce a produs spargerea a mii de geamuri ale locuintelor din zona; peste 1.200 de persoane au fost ranite de cioburi, mai arata sursa citata.

Asteroidul din Chelyabinsk a avut un diametru de circa 20 de metri, au anuntat cercetatorii.

Pentru a produce pagube la nivel global si a constitui o amenintare pentru civilizatia umana, un asteroid se ciocneste cu Pamantul ar trebui sa aiba cel putin 1 kilometru in diametru, scrie Agerpres.