Statia Spatiala Internationala a devenit primul element al unei retele de internet care se va intinde pe tot cuprinsul Sistemului Solar, informeaza iflscience.com.

Mecanismul va functiona in legatura cu retelele de internet existente pe Terra, scrie descopera.ro.

Cercetatorii sustin ca reteaua, bazata pe o tehnologie denumita ,,Delay/Disruption Networking" (,,DTN"), va fi utilizata in faza incipienta in cadrul unor misiuni ce vor avea ca scop studierea Lunii si a planetei Marte. EXpertii explica si modul de functionare al sistemului, si anume pe baza unui mecanism automat de ,,stocare si redirectionare", cu ajutorul caruia vor putea fi obtinute, pentru inceput, informatii privind evolutia celor doua corpuri cosmice.

Astfel, reteaua va fi constituita din mai multe centre de stocare, care vor fi dispuse pe o linie de comunicare. Odata stocata in aceste puncte, informatia si va fi transmisa pana in momentul in care va putea fi captata de pe Terra sau de la bordul unei navete spatiale.