Cercetatorii au creat cu succes embrioni hibrizi de porc si om in laborator. Oamenii de stiinta spera ca acesti hibrizi vor conduce intr-o zi la o solutie sustenabila pentru a se face fata lipsei de organe pentru transplant, informeaza sciencealert.com.

In ciuda faptului ca planul suna radical, pentru ca si este, nevoia de donatori de organe a atins in SUA un nivel record, aproximativ 30 de oameni care se afla pe listele de asteptare pierzandu-si viata in fiecare zi. Din pricina cererilor numeroase, cercetatorii au apelat la aceasta solutie. Se pune problema insa daca este etica aceasta procedura.

Reactiile nu au intarziat sa apara, criticii reactionand cu furie la aflarea vestii si catalogand totodata metoda ca un atac la adresa integritatii umane, scrie dailymail.co.uk.

Cercetatorii de la Universitatea din California au combinat celule umane stem cu ADN-ul porcin, cu scopul de a crea un pancreas uman in interiorul unui porc, scrie descopera.ro.

Chiar daca regulile nu permit nasterea unui animal hibrid, iar aceste tipuri de sarcini ar trebui sa fie incheiate dupa 28 de zile, oamenii de stiinta spera ca vor obtine permisiunea ca acesti porci "himera" sa se nasca si sa fie tinuti in ferme pana cand se vor dezvolta si creste la dimensiunea optima pentru un pacient uman.