Noile cercetari sugereaza ca boala Alzheimer este de fapt declansata de creier, si anume de incercarea creierului de a lupta impotriva microbilor, bacteriilor sau virusurilor.

Desi procesul nu este inca pe deplin inteles, se pare ca agentii patogeni ai infectiilor traverseaza bariera hemato-encefalica si pot determina acumularea de placi lipicioase asociate cu aceasta stare a creierului, noteaza Descopera.

Pana in prezent, aceasta ipoteza a fost testata doar pe soareci.

Dupa cum relateaza Anil Ananthaswamy in New Scientist, placile lipicioase de proteine ​​beta-amiloide, care provin din membranele grase ale celulelor nervoase, au fost mult timp asociate cu boala Alzheimer. Cercetatorii inca nu au prea multe dovezi solide privind motivul pentru care acestea se acumuleaza si cum anume functioneaza.

Se considera ca aceste conglomerate lipicioase ar putea fi un raspuns natural la infectia care blocheaza celulele de semnalizare si se activeaza ca un raspuns imun care declanseaza inflamatia si mananca celulele cu handicap. Aceste actiuni cauzand pierderea memoriei si confuzia, ambele asociate cu Alzheimer.

Pentru a testa acest lucru, un grup de cercetatori de la Harvard Medical School au introdus bacterii in creierul soarecilor si au constatat ca smocurile lipicioase s-au dezvoltat peste noapte.

Apoi au testat acest lucru pe nematode si celule neuronale cultivate, care au confirmat acelasi rezultat - atunci cand creierul este amenintat de agenti patogeni, se acumuleaza placi.

"Descoperirile noastre confirma posibilitatea interesanta ca patologia Alzheimer poate aparea atunci cand creierul percepe ca este sub atacul agentilor patogeni invadatori. Dar va fi nevoie de continuarea cercetarilor. Aparent, caile inflamatorii ale sistemului imunitar innascut ar putea fi potentiala tinta pentru tratament", a declarat un membru al echipei, neurologul Robert Moir.

Bariera hematoencefalica slabeste pe masura ce organismul imbatraneste, ceea ce inseamna ca exista o sansa mai mare ca bacteriile nedorite sau virusurile sa atace. Acest lucru ar putea explica de ce boala Alzheimer devine mai frecventa la persoanele in varsta.

Misteriosul sarcofag de plumb descoperit în catedrala Notre-Dame va...
Misteriosul sarcofag de plumb...

"Este intr-adevar un studiu inovator si nou”, a declarat neurologul David Holtzman de la Scoala de Medicina a Universitatii Washington, care nu a fost implicat in cercetare.

Urmatorul pas in cercetare este de a examina creierul persoanelor care au murit din cauza maladiei Alzheimer, precizeaza MEDIAFAX.