Pentru prima data, oamenii de stiinta au aratat ca, daca propriile celule din sistemul imunitar al pacientului sunt incapabile sa recunoasca si sa atace tumorile, celulele sistemului imunitar al altei persoane ar putea face acest lucru.

Intr-un nou studiu, oamenii de stiinta au demonstrat ca, prin introducerea anumitor componente ale celulelor imune (celule T) de la un donator sanatos in celulele imune disfunctionale ale unui pacient cu cancer, ei pot "invata" aceste celule sa recunoasca celulele canceroase si sa le atace, scrie Descopera.

"Intr-un fel, descoperirile noastre arata ca raspunsul imun la pacientii cu cancer poate fi consolidat. Exista mai multe aspecte in celulele canceroase pe care le putem exploata", spune membrul echipei, Ton Schumacher de la Institutul de Cancer din Olanda.

"O modalitate de a face acest lucru este de a gasi celulele T potrivite de la un donator. Acele celulele T pot fi apoi utilizate pentru a modifica genetic celulele T proprii ale pacientului, astfel incat acestea sa poata detecta celulele canceroase", a explicat Ton Schumacher.

Tratamentele existente incearca sa distruga celulele canceroase prin pomparea in corp a asubstantelor chimice (procedura cunoscuta si sub denumirea de chimioterapie) sau cu lumina de laser (radioterapie). Aceste metode sunt extrem de nocive, asa ca oamenii de stiinta din intreaga lume incearca sa dezvolte o alta metoda numita imunoterapie, ce pare sa aiba o mare speranta, scrie MEDIAFAX.

Imunoterapia se bazeaza pe ideea ca anumite tratamente ar putea impulsiona propriul sistem imunitar al unui pacient sa lupte singur impotriva cancerului.

Dar cand vine vorba de cancer, celulele T pot esua din doua motive principale: fie din cauza anumitor "bariere" care interfereaza cu capacitatea lor de a depista celulele canceroase, sau pur si simplu, aceste celule T nu considera necesar sa distruga celulele canceroase.

Membri ai clanului Cordunenilor ar fi vizați pentru camătă și...
Membri ai clanului...

Recent, oamenii de stiinta au obtinut rezultate foarte promitatoare. Intr-un studiu, celulele T defecte au fost extrase din sangele pacientilor cu leucemie, reprogramate pentru a depista tipul specific de cancer si apoi reintroduse in organismul pacientului pentru a lupta mai eficient cu boala, potrivit Descopera.

"Intr-un studiu, 94% dintre pacientii cu leucemie limfoblastica acuta au prezentat semne de disparitie completa a simptomelor. Pentru pacientii cu alte tipuri de cancer de sange, ratele de raspuns au fost de peste 80% si mai mult de jumatate au experimentat o remisie completa", a declarat Fiona MacDonald.

Ei au identificat secvente corecte de ADN prin cartografierea unor fragmente de proteine ​​numite neo-antigeni pe suprafata celulelor canceroase la trei pacienti de la Spitalul Universitar din Oslo. La toti cei 3 pacienti, celulele canceroase pareau sa afiseze un numar mare de diversi neo-antigeni, dar niciunul nu a fost luat de propriile lor celule T. Din fericire, ei au stimulat un raspuns imun in celulele imune ale donatorului sanatos.

Calmează arsurile de piele: 3 metode de a trata arsurile în...
Calmează arsurile de piele: 3...

Deci, practic, ei folosesc un sistem de "imprumut" imunitar pentru a ajuta sistemul imunitar existent "sa depisteze" celulele canceroase.