Scheletul unei femei, care a trait in urma cu circa 50.000 de ani, intr-o pestera din Siberia, reprezinta prima dovada a unei incrucisari intre Omul de Neanderthal si un reprezentant al speciei Homo Sapiens, scrie Descopera.

Testele efectuate pe ADN-ul prelevat din ramasitele osoase au aratat ca individul de sex feminin prezenta gene ale omului modern. Aceasta este o descoperire extrem de importanta, deoarece se credea ca procesul a avut loc mai tarziu cu cateva zeci de mii de ani.

Oamenii de stiinta stiau inca din anul 2010 ca aproximativ 4% din populatia actuala a Globului prezinta gene ale Omului de Neanderthal. Aceasta mostenire genetica, despre care se presupune ca afecteaza anumite zone ale sistemului imunitar, reprezinta cea mai buna dovada a incrucisarii celor doua specii.

Ultimul studiu care a vizat acest subiect a fost coordonat de cercetatorii din cadrul Institutului Max Planck din Leipzig, Germania. Scopul analizelor a fost de a identifica daca genele arhaice au fost transmise, intr-adevar, ambelor specii. Rezultatele au aratat ca reprezentantii europeni ai speciei Neanderthal nu prezentau ADN caracterstic omului modern, pe cand indivizii identificati in Muntii Altai aveau astfel de gene.

Oamenii de stiinta au restrans rezultatele la primii reprezentanti ai speciei noastre, care au parasit continentul african inainte cu 40.000 de ani de declansarea asa-numitului fenomen "Out of Africa". Din cate se pare, neanderthalienii descoperiti in Siberia au impartasit soarta semenilor lor din Europa, deoarece au fost supusi extinctiei, in momentul in care specia noastra a populat zonele in care acestia traiau, conform Descopera.

In ceea ce priveste scheletul descoperit in Muntii Altai, nu se poate spune, deocamdata, daca incrucisarea celor doua specii a avut loc in conditii pasnice sau grupurile de Homo Sapiens au abuzat de femeile pe care le intalneau in cale, scrie MEDIAFAX.

"Deoarece copiii locuiesc, de cele mai multe ori, alaturi de mamele lor, am putea presupune ca, in cazul studiat de noi, un barbat, reprezentant al speciei Homo Sapiens, a avut relatii intime cu o femeie Neanderthal, iar, mai apoi, copilul rezultat a crescut in comunitatea din care facea parte mama lui", a declarat Adam Siepel, cercetator in cadrul Cold Spring Harbor Laboratory din New York.

STUDIU Oamenii purtau coliere făcute din scoici în urmă cu peste...
STUDIU Oamenii purtau coliere...

O alternativa data de oamenii de stiinta se refera la faptul ca un individ din specia Neanderthal a avut o relatie cu o femeie Homo Sapiens. A rezultat, astfel, o familie care, intre timp, s-a integrat in comunitatea descoperita in Muntii Altai, citeaza Descopera.