Oamenii de stiinta au identificat o varianta de gene specifice, care incep un proces biologic numit "taierea sinaptica", scrie Descopera, care citeaza sciencealert.com.

Taierea sinaptica creste semnificativ riscul unei persoane de a dezvolta schizofrenia - una dintre cele mai frecvente si grave afectiuni de sanatate mintala din lume.

Cauzele schizofreniei nu au fost elucidate de oamenii de stiinta timp de peste un secol, pentru ca este practic imposibil sa se reproduca un model precis al acestei afectiuni in celule sau la animale. Acum, insa, oamenii de stiinta au identificat genele care sunt implicate. Daca cercetatorii vor intelege cum aceste gene influenteaza taierea sinaptica in timpul adolescentei, ei vor avea o posibilitate sa dezvolte o mai buna depistare a bolii si un viitor tratament.

"Pentru prima data, originea schizofreniei nu mai este intr-o cutie complet neagra", a declarat Eric Lander, director la MIT si Harvard, care nu a fost implicat in cercetare.

In 2014, o echipa de cercetatori de la Scoala Medicala de la Harvard a efectuat un studiu genetic , luand drept reper 36.989 de cazuri de schizofrenie si 113.075 de consultatii. Studiul a identificat 108 regiuni ale ADN-ului uman in care variatiile genetice cresc riscul unei persoane de a se imbolnavi de schizofrenie.

Acum, au fost combinate datele de la analizele genetice a 100.000 de mostre de ADN din 30 de tari diferite si probe de creier postmortem de la aproape 700 de pacienti, precum si modele animale.

Cunoscuta ca o componenta a complementului 4, gena C4 este asociata cu sistemul imunitar si dezvoltarea creierului, iar cercetatorii au descoperit ca aceasta variaza in structur[ de la individ la individ, scrie MEDIAFAX.

O analiza genetica a mai mult de 65.000 de oameni, cu si fara schizofrenie, a identificat ca cei care transporta o variatie particulara a genei, si anume pe cea care conduce la o expresie mai mare a acesteia in sistemul imunitar, au avut un risc mai mare de a dezvolta schizofrenie in adolescenta.