O bacterie care are varsta de 3,5 milioane de ani, descoperita in permafrostul din Siberia, ar putea fi utilizata pentru a creste longevitatea oamenilor si pentru a stimula sistemul imunitar, informeaza dailymail.co.uk.

Oamenii au visat dintotdeauna la o potiune magica, la un fel de "elixir al vietii", care sa le garanteze o tinerete vesnica. Recent, cercetatorii rusi au anuntat ca au obtinut progrese importante intr-un studiu ce vizeaza adaptarea unei bacterii "eterne", ce are varsta de 3,5 milioane de ani, denumita Bacillus F, cu scopul de a ameliora longevitatea oamenilor.

Ei au anuntat ca au secventiat ADN-ul acestei bacterii imune la frig si incearca sa identifice acele gene care i-au asigurat o supravietuire extraordinar de indelungata in permafrostul din Siberia, scrie MEDIAFAX.

Testele realizate deja pe organisme vii, in special pe celule sangvine umane, soareci, musculite de otet si cereale, au aratat, fara exceptii, un impact pozitiv.

Profesorul Serghei Petrov, cercetator la Centrul Stiintific Tyumen, a declarat: "In toate aceste experimente, Bacillus F a stimulat cresterea si intarirea sistemului imunitar. Experimentele pe eritrocite si leucocite umane au generat la randul lor rezultate foarte optimiste".

Bacteria respectiva a fost descoperita in 2009 de Anatoli Bruskov, cercetator la Universitatea de Stat din Moscova. Bacillus F era captiva intr-un strat stravechi de permafrost, aflat intr-un sit cunoscut sub denumirea Muntele Mamutilor din Republica Saha - Iakutia - cea mai mare regiune administrativa din Siberia.

Bacterii similare au fost descoperite de cercetatorul Vladimir Repin in creierul unui exemplar de mamut lanos, al carui cadavru s-a conservat pana in zilele noastre in permafrostul siberian. "Am facut numeroase experimente pe soareci si musculite de otet si am remarcat un impact sustenabil al bacteriei noastre asupra longevitatii si fertilitatii lor", a spus profesorul Bruskov. "Insa deocamdata nu stim cum functioneaza cu exactitate acest proces. Pentru moment, nu putem sa intelegem mecanismul, dar putem sa vedem impactul pe care il genereaza", a adaugat cercetatorul rus.

Rezultate BAC 2023. Au fost publicate notele la Bacalaureat 2023 pe...
Rezultate BAC 2023. Au fost...

Expertul in epidemiologie Viktor Cerniavski a facut, la randul sau, urmatoarea dezvaluire: "Bacteria produce substante biologice active pe parcursul intregii sale vieti, iar acestea au activat sistemele imunitare ale animalelor de laborator". Vorbind despre "o senzatie stiintifica", acelasi cercetator rus spune ca "bunicutele soarecilor nu numai ca au inceput sa danseze, ci au si inceput sa se reproduca si sa aduca pe lume urmasi".

In viitor, bacteria ar putea ameliora sanatatea oamenilor si ar putea conduce la descoperirea unui "elixir al vietii", a adaugat el.

O alta bacterie descoperita in permafrostul siberian ar detine abilitatea de "a distruge moleculele de petrol, transformandu-le in apa, si au potentialul ca, intr-o buna zi, sa creeze un sistem viabil de curatare a petelor de petrol", precizeaza cotidianul The Siberian Times.

Cei care au murit în incendiul de la Neamț nu pot fi indentificați...