Persoanele obeze sunt mai sensibile la mirosurile alimentelor, detectandu-le mai usor decat persoanele non-obeze, potrivit unui studiu realizat de curand in Marea Britanie, informeaza Reuters.

Acest studiu, publicat in Chemical Senses, sugereaza faptul ca mirosul joaca un rol important in consumul de alimente al unei persoane, intrucat simtul olfactiv este asociat cu centrul senzatiei de foame din creier.

"Intr-o epoca in care obezitatea este in crestere pe plan mondial, avem in continuare nevoie sa invatam mai multe lucruri despre rolul pe care il are simtul olfactiv in comportamentele alimentare", a spus coordonatorul studiului, Lorenzo Stafford, profesor la Center for Comparative and Evolutionary Psychology din cadrul Universitatii Portsmouth din Marea Britanie.

Studiile anterioare, care au dorit sa afle daca persoanele obeze au un simt al gustului mai puternic sau mai slab decat persoanele non-obeze, au generat rezultate neconcludente si foarte putine studii au incercat sa analizeze pana acum influenta pe care o are simtul olfactiv, a adaugat profesorul Stafford.

Studiul a fost realizat pe un numar de 40 de studenti care au fost impartiti in doua grupuri: obezi si non-obezi. Toti participantii erau nefumatori, aveau o sanatate buna, nu erau inscrisi in programe de slabit si nu luau medicamente pentru suprimarea apetitului. Persoanele foarte slabe si cele cu afectiuni la nivelul receptorilor olfactivi si ai gustului nu au fost acceptate in aceasta cercetare.

Mai intai, cercetatorii au cerut participantilor sa miroasa o aroma de ciocolata neagra artificiala si sa o noteze in functie intensitatea ei si de caracterul placut sau neplacut al mirosului respectiv. Aroma a fost apoi diluata in solutii cu concentratii diferite, iar voluntarii au fost rugati sa incerce sa identifice solutia cu cea mai slaba concentratie, scrie MEDIAFAX.

Cercetatorii i-au testat pe participanti si prin prisma simtului gustului, folosind cele patru gusturi clasice: acru, sarat, amar si dulce. Solutii cu fiecare gust au fost picurate pe limbile participantilor, iar acestia au fost rugati sa le identifice si sa acorde note in functie de intensitatea fiecareia.

Citeste si:
Cum să-ți planifici lista de cumpărături pentru o dietă...
Cum să-ți planifici lista de...

Savantii britanici au analizat apoi datele pentru a determina relatia dintre gust, miros si greutatea corporala. Ei au descoperit astfel ca persoanele obeze sunt mai inzestrate in privinta detectarii mirosului de ciocolata decat persoanele non-obeze si, de asemenea, au acordat note mai mari acestui miros. In plus, persoanele obeze au acordat note mai mari in testele de apreciere a intensitatii gusturilor sarat si acru in comparatie cu persoanele non-obeze. In schimb, intre cele doua grupuri nu au existat diferente de apreciere a intensitatilor aferente gusturilor amar si dulce.

Oamenii de stiinta considera ca mirosul joaca un rol important in comportamentul alimentar al unei persoane, deoarece activeaza centrul recompenselor din creier. Profesorul Stafford spune ca anumiti stimuli precum vederea si mirosul pot sa duca la o crestere a poftei pentru anumite substante care dau dependenta. Acelasi proces ar putea fi valabil si pentru alimente.

Citeste si:
Adda, declarații cutremurătoare despre starea sa de sănătate....
Adda, declarații...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.