Astronomii rusi si americani au descoperit cu ajutorul telescopului spatial Hubble, operat de NASA, o galaxie pitica izolata, aflata la o distanta de aproximativ 7 milioane de ani-lumina de Calea Lactee, informeaza huffingtonpost.com.

Denumita KKs3, aceasta galaxie pitica sferoidala este localizata in partea sudica a cerului, in directia constelatiei Hidra. Ea reprezinta cea mai recenta galaxie descoperita intr-un grup de galaxii, denumit "Grupul Local", din care fac parte Calea Lactee, galaxia Andromeda si alte cateva zeci de galaxii, scrie MEDIAFAX.

In comparatie cu alte galaxii, KKs3 este destul de mica. Ea are o masa de 10.000 de ori mai mica decat Calea Lactee, potrivit astronomilor.

De asemenea, KKs3 reprezinta doar cea de-a doua galaxie pitica sferoidala izolata care a fost observata vreodata in "Grupul Local". Prima astfel de galaxie, denumita KKR25, a fost descoperita de aceeasi echipa de astronomi in anul 1999.

Descoperirea astronomilor rusi si americani a fost relatata pe larg intr-un articol publicat in Monthly Notices of The Royal Astronomical Society.