O gaura neagra de 21 de milioane de ori mai mare decat Soarele a fost descoperita in centrul unei galaxii pitice ultra-compacte, denumita M60-UCD1.
"Este cea mai mica galaxie si cea mai stralucitoare dintre cele cunoscute si care are in centrul ei o gaura neagra super-masiva", a declarat Anil Seth, principalul autor al studiului, transmite AFP, citati de MEDIAFAX.

Aceasta descoperire ii face pe oamenii de stiinta sa creada ca multe alte galaxii pitice ultra-compacte pot contine la randul lor gauri negre uriase, iar astfel de structuri cosmice ar putea fi intalnite mult mai frecvent decat se credea anterior. Gaurile negre super-masive au o masa de cel putin 1 milion de ori mai mare decat masa Soarelui.

Gaura neagra descoperita in centrul galaxiei M60-UCD1 cu ajutorul observatorului astronomic Gemini si al telescopului spatial Hubble are o masa echivalenta cu 21 de milioane de mase solare. Ea reprezinta 15% din masa totala a galaxiei care o gazduieste (de 140 de milioane de ori mai mare decat Soarele). Prin comparatie, gaura neagra super-masiva din galaxia noastra, Calea Lactee, are o masa de cinci ori mai mica, fiind de 4 milioane de ori mai mare decat masa Soarelui. Masa ei reprezinta doar 0,01% din masa totala a Caii Lactee, estimata la 50 miliarde de mase solare.