Doar 8,2% din ADN-ul uman realizeaza functii importante in organism, restul fiind ADN non-codant, supranumit "ADN de tomberon", se afirma intr-un studiu realizat recent de cercetatorii de la Universitatea Oxford.

ADN-ul non-codant, o reminiscenta a evolutiei, la fel ca apendicele, nu aduce beneficii organismului, dar nici nu-i face rau. In mare parte, nu are niciun efect, afirma cercetatorii de la Oxford.

Gurton Lunter, coordonatorul studiului, a declarat: "Uriasa majoritate a ADN-ului non-codant pur si simplu sta acolo degeaba si nu face nimic. Doar ocupa locul". Anterior, oamenii de stiinta estimau ca 80% din ADN-ul uman este "functional" - indeplinind functii utile pentru organism.

Aceste analize sunt importante, intrucat ele permit cercetatorilor sa atace ADN-ul aflat in spatele unor boli si sa accelereze studiile initiate pentru descoperirea unor noi tratamente si medicamente.

Cercetatorii de la Oxford au ajuns la estimarea de 8,2 procente dupa ce au comparat ADN-ul uman cu cel al mai multor mamifere si au analizat fragmentele care au ramas, in ciuda milioanelor de ani de evolutie a speciilor.

Acea absenta a modificarii a fost interpretata ca un semnal ce atesta faptul ca fragmentele in cauza realizeaza functii importante in organism.

In ciuda perceptiei larg raspandite potrivit careia ADN-ul uman ar contine un numar urias de gene, acestea reprezinta doar un procent din cele opt care corespund materialului genetic util.