Charles Bolden, directorul NASA, si Jean-Yves Le Gall, directorul Centrului National pentru Studii Spatiale din Franta (CNES), au semnat luni, la Washington, un acord de cooperare pentru realizarea unui viitor modul spatial ce va fi capabil sa coboare in conditii de siguranta pe Marte.

Acest acord vizeaza misiunea spatiala InSight (Interior Exploration Using Seismic Investigations, Geodesy and Heat Transport), a carei lansare este prevazuta pentru luna martie a anului 2016, si o coborare pe Marte sase luni mai tarziu.

"Acest nou acord intareste parteneriatul dintre NASA si CNES in cercetarile din stiintele planetare si se sprijina pe o cooperare de peste 20 de ani cu CNES in domeniul explorarii lui Marte", a declarat Charles Bolden intr-un comunicat.

"Cercetarile stiintifice generate de aceasta misiune de colaborare vor oferi agentiilor noastre mai multe informatii despre modul in care s-a format Marte, fapt care ne va ajuta sa intelegem mai bine felul in care Terra a evoluat", a adaugat directorul NASA, potrivit MEDIAFAX.

InSight, a 12-a misiune din programul "Discovery" lansat de NASA, va incerca sa ii ajute pe oamenii de stiinta sa inteleaga mai bine evolutia si formarea planetelor telurice, inclusiv Terra, prin examinarea structurii interne si a proceselor naturale de pe Marte.

Avand la bord doua instrumente stiintifice, sonda va studia dinamica activitatii tectonice martiene si impactul cu meteoritii, fapt ce ar putea sa furnizeze o serie de indicii pretioase despre fenomene similare care au loc pe Terra.