Un tratament genetic revolutionar, care este aplicat printr-o singura injectie in celulele retinei, a imbunatatit vederea pacientilor afectati de coroideremie, o grava maladie oculara, afirma cercetatorii britanici, care au efectuat testele.

Succesul terapiei, de care au beneficiat doi pacienti carora li s-a spus ca si-ar putea pierde vederea, "depaseste toate asteptarile" si ar putea avea implicatii uriase pentru tratarea persoanelor cu afectiuni oculare provocate de disfunctii ale retinei.

Aceste disfunctii includ si degenerescenta maculara, care afecteaza tot mai multe persoane in varsta si pentru care nu exista tratamente preventive, desi ea poate fi tratata cu ajutorul chirurgiei cu laser si al medicamentelor.

Experimentul, finantat partial de fundatia caritabila Fight for Sight, ale carui rezultate au fost publicate in revista The Lancet, a fost efectuat pe sase pacienti, afectati de coroideremie in diferite stadii, o boala cauzata de o mutatie a genei CHM. Fiecare pacient a primit tratament doar pentru un ochi, astfel incat sa se poata face comparatii cu celalalt ochi bolnav, scrie MEDIAFAX.

S-a constatat o imbunatatire considerabila a vederii celor doi barbati, care fusese grav afectata, iar vederea celorlalti patru subiecti - care nu incepuse inca sa slabeasca - si-a pastrat aceeasi acuitate. Tratamentul se bazeaza pe injectarea, o singura data, a unui virus inofensiv ce transporta o copie sanatoasa a genei CHM direct in celulele fotosensibile ale retinei.

Profesorul Robert MacLaren, care a condus procedurile efectuate la Spitalul de oftalmologie din Oxford, s-a aratat "absolut incantat" de rezultatele obtinute pana acum.

"Este inca prea devreme pentru a sti daca terapia genetica va dura la nesfarsit, dar putem afirma ca imbunatatirea vederii s-a mentinut tot timpul cat am tinut pacientii sub observatie, adica doi ani (...)", a declarat Robert MacLaren.

Tratamentul nu inlocuieste celulele moarte, insa profesorul MacLaren considera ca poate vindeca celulele "bolnave" si proteja celulele sanatoase. "Daca am reusi sa tratam oamenii intr-un stadiu timpuriu, am putea introduce virusul inainte de pierderea vederii", a adaugat profesorul britanic.

Tratamentul anginei pectorale: opțiuni medicamentoase și proceduri