O echipa de oameni de stiinta, coordonata de un cercetator francez, a identificat "uzinele" de tanin din plante, substanta care contribuie la gustul specific al vinului, al ceaiului si al ciocolatei, potrivit unui studiu publicat miercuri in revista Annals of Botany.

Oamenii de stiinta, in frunte cu Jean-Marc Brillouet, directorul departamentului de Cercetare de la Institutul National de Cercetari Agronomice din Montpellier, au anuntat ca au descoperit locul in care sunt "fabricate" aceste molecule chimice. Sursa este "tanosomul", un organit celular descoperit in toate plantele, cu exceptia muschilor si a algelor.

Aceasta descoperire infirma un model admis de comunitatea oamenilor de stiinta incepand cu mijlocul anilor 1980, a subliniat cercetatorul francez, scrie MEDIAFAX.

Organitele sunt mici elemente celulare specializate in diferite functii si care produc diverse molecule chimice. Cloroplastele din celulele vegetale sunt de exemplu implicate in procesul de fotosinteza. Noile organite identificate, denumite "tanosomi", sunt implicate in sinteza taninurilor.

Taninurile "ofera o senzatie intepatoare in gura, senzatia unei limbi de pisica care isi linge mana... simturile le asociaza cu fructele insuficient coapte", a precizat cercetatoarea Geneviève Conéjéro, participanta la studiu, intr-un comunicat.

"Sunt molecule care au proprietati antiseptice importante", a declarat Jean-Marc Brillouet, jucand un rol important in protectia plantelor. "Taninul este folosit din timpuri imemoriale in tabacirea pieilor", a reamintit el.

Cercetatorul francez a subliniat, totodata, faptul ca noul mecanism descoperit de echipa sa "are o legatura foarte stransa cu fotosinteza".