Un nou satelit a fost descoperit in jurul lui Neptun, devenind astfel cel de-al 14-lea cunoscut pana in zilele noastre care graviteaza in jurul acestei planete indepartate din Sistemul Solar, a anuntat luni NASA.

Noul este satelit este cel mai mic dintre satelitii care orbiteaza in jurul lui Neptun si are un diametru de doar 19 kilometri, potrivit observatiilor realizate cu ajutorul telescopului Hubble, a precizat agentia spatiala americana.

Neptun este cea de-a opta si totodata ultima planeta din Sistemul Solar in functie de distanta fata de Soare.

Noul satelit, denumit S/2004 N1, este de circa 100 milioane de ori mai putin luminos decat cea mai putin stralucitoare dintre stelele care pot fi vazute cu ochiul liber. Astronomii de la NASA l-au reperat urmarind un punct alb care aparea cu regularitate in cele peste 150 de fotografii realizate de telescopul Hubble intre anii 2004 si 2009, scrie MEDIAFAX.

Mark Showalter de la Institutul SETI din Mountain View din California a descoperit acest satelit, pe 1 iulie, a precizat NASA.

Oamenii de stiinta sunt de parere ca satelitul S/2004 N1 are nevoie de 23 de ore pentru a efectua o rotatie completa in jurul planetei Neptun.