Astronomii au descoperit cu ajutorul telescopului VLT (Very Large Telescope), administrat de ESO (European Southern Observatory), lumina emisa de ceea ce ei cred ca este cea mai usoara exoplaneta observata pana in prezent cu ajutorul unor metode directe.

Desi este considerata o planeta usoara, masa acestui corp ceresc gazos este de 4-5 ori mai mare decat cea a planetei Jupiter, precizeaza ESO intr-un comunicat. Este planeta cel mai putin masiva situata in exteriorul Sistemului Solar si care a fost descoperita prin imagistica directa.

O exoplaneta este o planeta aflata pe orbita unei alte stele decat Soarele.

"Imagistica planetelor este o tehnica extrem de dificila a carei punere in practica necesita utilizarea celor mai performante instrumente", a explicat Julien Rameau de la Institutul de Planetologie si Astrofizica din Grenoble (IPAG), autorul acestui studiu, publicat in revista Astrophysical Journal Letters.

"Cu cat o planeta este mai putin masiva, cu atat este mai dificil sa fie observata direct", a subliniat Anne-Marie Lagrange, membra in echipa care a realizat aceasta descoperire, scrie MEDIAFAX.

Aproape 1.000 de exoplanete au fost descoperite prin metode indirecte: astronomii nu vad lumina lor, dar pot sa masoare impactul lor asupra anumitor proprietatie ale stelei in jurul careia graviteaza. In schimb, doar 20 de exoplanete au fost observate pana acum prin imagistica directa.

Planeta nou descoperita se afla pe orbita unei stele tinere (10-17 milioane ani), HD95086, la o distanta de aceasta de 56 ori mai mare decat distanta Terra-Soare. Acel sistem solar se afla la circa 300 ani-lumina de Terra.

In fotografiile realizate de VLT, ea apare ca un punct in miscare, putin luminos dar clar, in proximitatea stelei HD95086.