RGDA aduce la Bucuresti Ubisoft, Electronic Arts, Gameloft, Samsung, Tilting Point, Keywords Group si alte nume mari ale industriei de gaming, in cadrul DEV.PLAY, prima conferinta dedicata industriei de game development organizata in Romania. DEV.PLAY va avea loc pe 26 si 27 septembrie, la Hotelul Sheraton din Bucuresti.

Ian Livingstone, legenda a gamingului la nivel global, si-a confirmat deja prezenta in cadrul DEV.PLAY. Dupa ce s-a ocupat de lansarea europeana a jocului Dungeons & Dragons si a fost co-autorul seriei de gamebookuri Fighting Fantasy, acesta a jucat un rol important in lansarea unor fancize de succes, printre care si Lara Croft: Tomb Raider.

Pe langa contributia semnificativa la dezvoltarea industriei de gaming, Ian Livingstone a jucat un rol extrem de important si in integrarea informaticii ca materie de studiu in sistemul educational al Marii Britanii. Detinatorul unui premiu BAFTA Special Awards ajunge pentru prima oara in Romania in luna septembrie. Alaturi de acesta, printre speakerii care si-au mai confirmat prezenta la DEV.PLAY se numara si Scott Humphries, care pana in luna iulie a acestui an a ocupat functia de Executive Producer in cadrul Disney Interactive si care a ajutat la crearea unor titluri precum Star Wars Uprising sau Frozen Free Fall, dar si Mihai Pohontu, romanul care a facut cariera in companii internationale precum Electronic Arts, unde a ocupat functia de General Manager EA Romania. In acest moment, Mihai este vicepresedintele Samsung Emerging Platforms. Alaturi de speakerii internationali de notorietate se vor afla si nume reprezentative ale industriei pe plan local. Acestia vor gazdui un numar mare de paneluri si workshopuri ce vizeaza subiecte de actualitate in lumea gamingului, cum ar fi VR, AR, mobile gaming, e-sports, dar si importanta game developmentului ca industrie pentru economie si industriile adiacente.

Citeste si:

Industria de game development din Romania a generat venituri de peste 140 de milioane de euro in 2015. Pe langa aspectul financiar, o parte importanta a industriei sunt si cele aproximativ 7000 de locuri de munca in cele peste 50 de studiouri romanesti. Fie ca vorbim de game development, quality assurance sau portare, studiourile romanesti
acopera o paleta larga de servicii specifice industriei si isi continua constant expansiunea catre proiecte din ce in ce
mai importante sub IP propriu.

„La nivel mondial, industria de game development este recunoscuta ca o forta inovatoare incontestabila pe plan economic, dar si social. Insa, desi la nivel global, aceasta forta incepe sa fie recunoscuta si de celelalte industrii, de mediul economic, social si chiar si de sistemul educational, Romania are nevoie de un implus. RGDA isi propune sa ofere tocmai acest impuls prin intermediul conferintei DEV.PLAY, afirmand pozitia industriei de gaming ca una dintre cele mai importante industrii creative de pe piata romaneasca, se arata intr-un comunicat remis 9AM.ro.

Totodata, RGDA isi continua misiunea de a crea o comunitate stransa a dezvoltatorilor de gaming si de a le pune acestora la dispozitie o paleta larga de resurse
care sa-i ajute sa progreseze si sa se dezvolte profesional cu aceeasi pasi rapizi pe care industria ii impune ca standard.” a declarat Catalin Butnariu, presedintele RGDA.