Realitatea augmentata, care consta in utilizarea tehnologiei pentru a introduce creatii digitale in lumea reala, si-a gasit deja locul in afaceri. La locul de munca, de exemplu, un angajat poate, cu ajutorul unor ochelari pentru realitatea augmentata, sa vada instructiuni specifice pentru indeplinirea unei sarcini tehnice, in timp ce operatorii serviciilor de urgenta pot folosi o harta digitala pentru a gasi supravietuitori dupa un dezastru.

Au existat intrebari daca acest tip de tehnologie va fi acceptat de oameni.

Majoritatea oamenilor nu sunt de acord sa poarte permanent o casca in timpul activitatilor zilnice, asa cum arata raspunsul rece al acestora la dispozitivul Google Glass al Alphabet.

Pokemon Go ofera un exemplu necesar pentru felul in care lumea fizica si cea digitala ar putea sa coexiste prin intermediul dispozitivelor mobile.

In timp ce realitatea virtuala necesita retragerea totala din lumea reala, realitatea augmentata este inclusa in aceasta, fiind posibil sa fie mai atractiva.

Citeste si:

”Realitatea augmentata este un joc mai mare, intrucat oamenii pot ramane in contact si sunt mai bine conectati cu lumea reala, fizica. Este o tranzactie mai usor de procesat”, a spus Todd Richmond, membru al IEEE si director pentru dezvoltarea de prototipuri avansate la Institute for Creative Technologies al University of Southern California, potrivit NEWS.ro.

Realitatea virtuala ramana inaintea realitatii augmentate in dezvoltarea generala, existand deja casti de prima generatie, precum Oculus Rift (Facebook) si Vive (HTC).

PlayStation VR este asteptata pe piata in acest an.

Dar vanzarile de dispozitive pentru realitatea virtuala nu au confirmat asteptarile, in conditiile in care niciun joc sau aplicatia nu au ajuns pe piata principala, pentru a creste interesul utilizatorilor pentru dispozitivele mai scumpe.

Acest fapt lasa spatiu pentru ca ofertele de realitate augmentata, cum este Pokemon GO, sa dovedeasca faptul ca pot fi o optiune mai atractiva.