Gaming 27 Iunie 2016 15:30
Daca in istorie lucrurile se schimbau catusi de putin, astazi puteam sa fi avut EDSF sau ASXC.

WASD pare inevitabil in ziua de azi pentru orice joc nou lansat, avand in vedere ca si producatorii de periferice pun accent pe aceasta zona din tastatura, stiind ca este mult mai folosita fata de restul tastelor.

Odata ce posibilitatea de a folosi mouse-ul pentru a putea explora orice pixel a vreunui joc, WASD a devenit o solutie logica. Pozitionarea este mult mai confortabila si ajuta la o coordonare mai buna, folosind intr-acelasi timp si oportunitatea de a excela la un anumit joc prin dezvoltarea unei obisnuinte ce cu greu ar putea fi indepartata.

Combinatia noastra favorita de taste WASD nu a devenit standard dintr-o data printr-un acord al producatorilor de PC-uri si nici comunitatea de gameri nu a introdus vreo cerere in acest sens. Schema aceasta a durat cativa ani buni pana sa devina o norma.

Desi nu putem sti sigur cine a fost primul care a introdus WASD in lumea jocurilor video, putem sa facem totusi o presupunere, cu care credem ca veti fi de acord.

Dennis "Thresh" Fong a facut istorie ca fiind cel mai bun jucator de Quake, iar acesta a uimit pe toata lumea atunci i-a luat Ferrari-ul 328 lui John Carmack, castigand primul turneu national de Quake in 1997. Mana sa dreapta era pe mouse, iar stanga pe combinatia pe care noi astazi o asociem cu gaming-ul, WASD. Dar chiar si dupa acest eveniment major, tot erau foarte putini care au ales acest stil de joc.

Quake nu a fost primul joc care a introdus posibilitatea folosirii mouse-ului pentru navigare in joc, Marathon fiind primul, insa Quake a fost mai popular.

In 1998 producatorii de jocuri au luat decizia de a tranforma combinatia de taste WASD ca "default", iar de la Doom incoace lucrurile nu s-au mai schimbat, sagetile fiind aproape abandonate.

Ce e mai interesant este faptul ca Gaben Newell, seful Valve, foloseste combinatia ESDF, acesta spunand ca "e mai natural" in acest mod. Si nu, nu e singur aici. Folosind un pic Google pe aceasta tema veti observa ca sunt mai multi care sustin ca ESDF este varianta cea mai buna. Din punctul nostru de vedere, combinatia de taste ESDF are un dezavantaj major atunci cand vrei sa ajungi la tastele Shift si Ctrl, insa poate unii s-au obisnuit deja cu gimnastica pentru degete.

Citeste si:
Ilinca Vandici, despre marea finală „Bravo, ai stil!”. Producătorii...
Ilinca Vandici, despre marea...

Pentru multi dintre noi e clar, WASD ramane status-quo, insa ati incerca ESDF in FPS?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.