Daimler a anuntat acum cateva zile ca va construi o noua uzina in Ungaria, stirea aducandu-ne in memorie amintiri triste legate de investitii pierdute de tara noastra.

Ungaria, desi criticata pentru „derapajele” guvernului Viktor Orban, ramane o destinatie extrem de apreciata de „greii” industriei auto, sector care a produs in valoare de 25 miliarde euro anul trecut, productia de autoturisme atingand si ea un nivel record. Asadar, de ce a ales Daimler sa mai puna inca un miliard de euro la Kecskemét? Nu doar autostrazile conteaza, ci si geografia, dar si modul in care oamenii s-au organizat.

Industria auto din Ungaria a exportat in valoare de 19,7 miliarde euro anul trecut, iar numarul de angajati a ajuns la 149.000, incluzandu-i pe cei de la constructorii auto si pe cei de la furnizorii de componente. Tara vecina este o forta si in domeniul motoarelor, peste 2,5 milioane fiind produse acolo anul trecut, iar la autoturisme productia a atins un nivel record de aproape 500.000.

Audi produce TT, A3 si S3, iar din 2018 va adauga Q3. Suzuki produce Swift, SX4, Vitara si S-Cross, iar Daimler produce modelele CLA, CLA Shooting Brake si Clasa B.

Ungaria producea de patru ori mai putine masini acum 13 ani, dar marele salt s-a produs dupa 2012, datorita Audi si Daimler.

Daimler a anuntat in 2008 ca va construi o mare uzina in orasul Kecskemét, iar atunci a fost mare dezamagire in Romania fiindca si tara noastra a fost pe „lista scurta”. Mercedes a obtinut 441 ha langa oras si prima uzina ocupa doar 160 ha, fiind promisiuni pentru o extindere. Insa intre 2009 si 2012 piata auto europeana a avut ani grei si germanii nu aveau de ce sa extinda unitatea.

Insa dupa anul 2013 lucrurile au mers tot mai bine, modelele produse in Ungaria se vindeau excelent si s-a dovedit ca este nevoie de noi investitii. Uzina Mercedes a produs anul trecut 180.000 de unitati si cererea se dovedeste a fi in continuare mare. Daimler a decis ca merita sa mearga mai departe si va investi un miliard de euro intr-o noua uzina care ar trebui sa produca cel tarziu in 2020 si sa duca la peste 330.000 unitati totalul in tara vecina. Unitatea este situata langa cea inaugurata in 2012.

Citeste si:
Unde se duc banii Oanei Roman. Vedeta a recunoscut pe ce își...
Unde se duc banii Oanei...

Daimler are 4.000 de angajati, iar noua uzina va creste cu 2.500 de persoane efectivele. Ca si efecte ale investitiei, contributia Daimler la produsul intern brut al Ungarei se va dubla (pana la 0,4%), conform HotNews.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.