Grupul Volkswagen (VW) nu va oferi compensatii clientilor europeni care au cumparat automobile diesel dotate cu softul care reduce nivelul emisiilor in timpul testelor, adoptand o tactica diferita fata de SUA, unde producatorul auto va oferi un pachet financiar in valoare de 1.000 de dolari.

In Europa, producatorul auto va concepe un pachet de masuri pentru a se asigura ca proprietarii de masini vor fi cat mai putin afectati, atunci cand vehiculele vor fi rechemate in service pentru remedii care sa asigure ca vehiculele respecta reglementarile in vigoare.

"Compensatiile financiare vor fi oferite exclusiv clientilor din Statele Unite si Canada", a declarat un purtator de cuvant al grupului pentru Automotive News Europe.

Grupul german a recunoscut in septembrie ca pana la 11 milioane de modele diesel comercializate de Volkswagen la nivel mondial sub marcile VW, Audi, Skoda si Seat au fost dotate cu un soft care manipuleaza rezultatele testelor de poluare.

In Europa sunt afectate circa 8,5 milioane de automobile, fata de 485.000 in Statele Unite, unde proprietarii primesc un card preplatit Visa cu 500 de dolari si un al doilea card preplatit de 500 de dolari care poate fi folosit la dealerii VW si timp de trei ani pentru asistenta la drum.

Acordarea de compensatii similare in Europa ar genera grupului costuri de 8,5 milioane de euro.

Potrivit VW, clientii americani au dreptul la compensatii pentru ca au cumparat vehicule promovate de grup ca fiind "automobile diesel nepoluante".

In plus, clientii americani suporta costuri mai mari pentru folosirea automobilelor diesel, intrucat motorina este mai scumpa decat benzina. Cumparatorii europeni de vehicule diesel au dreptul la beneficii fiscale si, in unele tari, motorina este mai ieftina decat benzina.

Reprezentantii VW considera ca clientii europeni vor fi mai putin afectati de scandal pentru ca planurile de rechemare a masinilor afectate, la nivelul UE, vor fi finalizate in curand, scrie MEDIAFAX.

Discutiile cu autoritatile din SUA referitoare la solutia propusa sunt mai putin avansate. VW a gasit o solutie pentru toate motoarele diesel afectate in scandal, cu exceptia versiunii de 1,2 litri, pentru care remediul, constand intr-o ajustare de software, ar urma sa fie anuntat in curand, potrivit companiei.

Citeste si:
Despre industria producatore de mașini
Despre industria producatore...

Campania de rechemari care va fi lansata de VW va fi cea mai mare din istoria industriei auto europene.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.