Costurile pe care companiile trebuie sa le suporte atunci cand decid sa se mute in alte spatii de birouri pot varia intre 2800 si 10.000 de euro pe angajat.
Pana la opt componente sunt incluse in costurile de mutare, cel mai mic fiind reprezentat de transportul efectiv, iar cel mai mare, aproximativ o treime, find alocat pentru lucrarile de constructie si amenajare.
Chiriasii ar putea evita aceste costuri daca ar solicita proprietarilor un upgrade calitativ al spatiilor de birouri, care ar ajuta si cladirile mai vechi sa ramana in circuitul de inchiriere.
Alte costuri importante care contribuie la costul cheltuielilor tin de readucerea spatiilor la starea initiala, agreata de obicei prin contract (9-14%), si de achizitia de mobilier si echipamente noi (29-40%).
"Un upgrade substantial al cladirilor vechi cu carente functionale si de calitate poate pleca in medie de la 50.000-150.000 euro pe etaj, echivaland cu costurile de mutare a circa 18-54 de angajati. Dinamica relocarilor in cladiri noi, pentru un plus de calitate si cheltuieli mai mici, afecteaza in egala masura chiriasii si proprietarii. Ambele parti ar putea beneficia de o eficienta financiara, daca proprietarii ar investi in pastrarea chiriasilor, asigurand astfel si cladirilor de birouri existente un avantaj competitiv pe piata, in fata noilor constructii", a declarat Tudor Popp, Managing Partener Immpuls Real Estate Solutions.
"In Romania, cele mai frecvente aspecte calitative reclamate de catre angajati tin de climatizare (ventilatie, volum de aer proaspat, temperatura) si zgomot, care pot fi imbunatatite fara a afecta activitatea curenta a chiriasilor. Totusi, aceste argumente calitative de baza sunt frecvent neglijate de catre factorii decizionali care favorizeaza considerentele de imagine si reprezentare si/sau de reducere a costurilor", a completat Tudor Popp.
Potrivit companiei, in prezent, cea mai sensibila industrie la probleme de relocari este IT&C. Cu o cerere continua de personal din partea companiilor, angajatii din IT&C detin in general o putere considerabila de presiune, inclusiv in aspecte care tin de mutare.
Piata autohtona a inregistrat o serie de cazuri in care companii de profil autohtone au pierdut intre 10 si 30% din personal, cand mutarile au luat in considerare doar aspectele de eficientizare a costurilor, neglijandu-le, spre exemplu, pe cele de accesibilitate (mijloace de transport in comun, timp efectiv de transport).
De unde stii ca a venit momentul sa te muti intr-o casa noua?
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 29 martie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Inspector ITM, reţinut după ce ar fi beneficiat de un plin de benzină pentru...
Sursa: wall-street.ro