Compania Facebook ar putea incalca legea, intrucat permite agentilor de publicitate sa discrimineze utilizatorii, excluzandu-i pe unii dintre ei conform unor ”afinitati rasiale”, arata o noua investigatie, informeaza Daily Mail.

Firmele care cumpara reclame prin intermediul platformei pot alege sa excluda utilizatori in baza rasei, completand formularul referitor la publicul-tinta. ProPublica a publicat o captura foto cu o reclama pe care a cumparat-o pe site, care arata ca ”afro-americanii”, ”americanii asiatici” si ”hispanicii” pot fi exclusi cu doar cateva clicuri.

Reprezentantii Facebook nu au raspuns solicitarii Daily Mail de a oferi un punct de vedere.

Acordarea permisiunii publicitarilor de a exclude anumite grupuri in baza afinitatilor etnice este considerata ilegala, spun Julia Angwin si Terry Parris Jr., jurnalisti de investigatie la ProPublica.

Un avocat a confirmat ca actiunea este ilegala, intrucat incalca prevederile Fair Housing Act din 1968, potrivit caruia este interzisa ”realizarea, tiparirea sau publicarea ori determinarea realizarii, tiparirii sau publicarii oricarei note, declaratii sau avertisment cu privire la vanzarea sau inchirierea unui spatiu care indica orice preferinta, limitare sau discriminare bazata pe rasa, culoare, religie, sex, handicap, statut familial sau origine”. Sanctiunile constau in amenzi de mii de dolari.

Potrivit investigatiei, Facebook incalca si Legea drepturilor civile din 1964, care interzice ”tiparirea sau publicarea anunturilor sau reclamelor care indica preferinte, limitari, specificatii sau discriminare in angajarea personalului”.

Felul in care reclamele se adreseaza publicului pe Facebook se bazeaza pe 98 de puncte de date personale pe care reteaua de socializare le colecteaza despre activitatea pe care o au utilizatorii pe platforma, setarile de locatie si conexiunea la internet.

ProPublica a descoperit un instrument ascuns care permite utilizatorilor sa vada felul in care Facebook ii include in aproximativ 50.000 de categorii.

Facebook spune, in pagina despre politicile legate de reclame, ca utilizatorii ”nu pot folosi optiuni de tintire a unui public pentru a discrimina, hartui, provoca sau discredita utilizatori sau pentru a se angaja in practici de publicitate agresive”, desi descoperirile recente contrazic aceasta regula.

Citeste si:
Ucraina are nevoie de şapte miliarde de dolari pe lună pentru a...
Ucraina are nevoie de şapte...

Steve Satterfield, reprezentant Facebook, a spus, pentru ProPublica, ca politicile companiei interzic optiunile de tintire a publicului pentru a discrimina si cer respectarea legii, precizand, totusi, ca este important ca agentii de publicitate sa poata include si exclude grupuri, scrie News.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.