Peste 1,7 milioane de numere de telefon au fost portate din octombrie 2008 pana la finele anului trecut, cele mai multe portari fiind inregistrate in 2014 si 74% pe segmentul telefoniei mobile, potrivit datelor anuntate de autoritatea de reglementare in telecom (ANCOM).

"In anul 2014 s-au portat 564.648 de numere, ceea ce reprezinta o treime din totalul de 1.772.073 de numere portate de la lansarea portabilitatii numerelor si pana la sfarsitul anului 2014. Din cele 564.648 de numere portate in anul 2014, 479.938 sunt numere de telefonie mobila si 84.710 sunt numere de telefonie fixa. Astfel, de la lansarea portabilitatii, in Romania au beneficiat de acest serviciu 1.304.091 de utilizatori de telefonie mobila si 467.982 de utilizatori de telefonie fixa", se arata intr-un comunicat al ANCOM, scrie MEDIAFAX.

Media lunara de portari s-a dublat anul trecut fata de anul 2013, ajungand la 47.054 de portari de la media lunara de 22.844 de portari inregistrata in urma cu un an. De altfel, in luna decembrie 2014 s-au efectuat cele mai multe portari - 96.098.

De-a lungul celor sase ani de portabilitate, in Romania s-au portat in medie 15.020 de numere pe luna in anul 2009, 18.435 in 2010, 21.688 in 2011, 21.324 in 2012 si 22.844 in 2013.

De la data lansarii acestui serviciu in Romania, 21 octombrie 2008, romanii care au schimbat operatorul, dar si-au pastrat numarul de telefon au fost tot mai numerosi an de an: daca in 2009 au fost realizate 180.239 de portari, in 2010 numarul lor a fost de 221.219, in anul 2011 de 260.256, in anul 2012 s-au inregistrat 255.893 de portari, in anul 2013 s-au realizat 274.137 de noi portari, in timp ce in anul 2014 s-a inregistrat cel mai mare numar de portari - 564.648.

Din numarul total de 1,77 milioane de portari realizate pana la 31 decembrie 2014, 1,304 milioane sunt numere de telefonie mobila - 74% din total.

Datele statistice arata in continuare ca cei mai interesati sa isi pastreze numarul de telefon sunt utilizatorii cu abonament (aproximativ 67% din total), in timp ce 33% dintre cei ce au ales sa isi schimbe furnizorul de servicii folosesc cartele preplatite.

Citeste si:
Orange montează un cablu submarin transatlantic ce va lega SUA,...
Orange instalează un cablu...

In segmentul telefoniei mobile, Vodafone continua sa fie operatorul cu cele mai multe numere primite in retea prin portare - 398.148 de numere, urmat de Orange cu 369.031 de numere, Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote Romania) - 318.233 de numere, RCS & RDS - 213.663 de numere si Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) - 4.284 de numere de telefonie mobila.

In cazul telefoniei fixe, 37 de furnizori au primit cele 467.982 de numere portate pana in prezent. Dintre acestea, cele mai multe sunt portate catre RCS & RDS - 130.936, UPC Romania - 111.375, Orange - 100.909, Vodafone - 81.162 si Telekom Romania Communications - 20.385. Cele mai multe cereri de portare a numarului de fix s-au inregistrat in Bucuresti - 147.645 de numere, capitala fiind urmata de judetul Cluj - 30.159 de numere, Timis - 24.689, Prahova - 22.580 si Galati - 21.458, care insumeaza peste 50% din totalul numerelor de telefonie fixa portate.

Citeste si:
Cât de mult a crescut traficul de internet în România, în carantină
ANCOM dezvăluie cât de mult a...

Portabilitatea ofera utilizatorilor de telefonie libertate deplina de alegere pentru ca permite pastrarea numarul de telefon la schimbarea furnizorului de telefonie.

Utilizatorii de internet au la dispozitie pentru informare site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla in ce retea functioneaza orice numar de telefon folosit in Romania, chiar daca a fost portat. Site-ul ofera detalii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, dar si sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare.

Sfaturile sunt bazate pe situatiile reale semnalate ANCOM de utilizatori. In anul 2014, ANCOM a primit 197 de plangeri de la utilizatori cu privire la procesul de portare, principalele probleme sesizate vizand anumite disfunctionalitati aparute in cadrul procesului de portare generate de nesincronizarea activitatilor furnizorilor implicati sau de nerespectarea termenelor de portare.

Citeste si:
Telekom Romania Mobile declară pierdut Certificatul privind Numărul...
Telekom Romania Mobile...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.