Vanzarile de jocuri au avansat anul trecut in Romania cu aproape 20%, la 20 milioane euro, iar companiile din domeniu mizeaza in anul in curs pe un ritm de crestere similar.

"Desi o mare parte din bani nu mai trec prin firmele romanesti de profil, piata de jocuri din Romania a crescut cu circa 20% anul precedent, pana la aproximativ 20 de milioane de euro. La ora actuala, jucatorii de pe plan local cumpara si de pe site-uri externe, astfel ca foarte multi bani nu mai ajung in companiile romanesti din industrie", a declarat a declarat intr-un comunicat directorul general al Computer Games Online, Silviu Stroie.

El a adaugat ca mare parte din banii cheltuiti de romani pe jocuri se indreapta catre upgrade-uri, unelte si functii noi ale jocurilor free2play si, implicit, catre producatorii de jocuri straini, scrie MEDIAFAX.

In prezent, piata romaneasca de jocuri se imparte in vanzari pentru calculatoare - 85%, consola (2-3%) si dispozitive mobile (12-13%).

Suma medie cheltuita lunar de un roman pentru jocurile video este de 120 de lei. In total, in Romania exista circa trei milioane de persoane care se joaca pe calculator constant. Majoritatea sunt barbati si au varsta cuprinsa intre 14 si 40 de ani.

Afacerile Computer Games Online SRL, care detine site-ul computergames.ro, au crescut anul trecut de peste trei ori, la 1,8 milioane euro.

"Cresterea se datoreaza in principal faptului ca anul anterior a fost cel al trecerii masive a cumparaturilor de jocuri la cutie din retail catre mediul online", a spus Stroie.

Firma este controlata de Silviu Stoie - 50% si Ana Maria Stoie - 50%.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.