Platforma “Monitorul preturilor”, unde sunt afisate preturile practicate de magazinele Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny si Profi, a inregistrat in primele doua zile de la lansare, in 24 si 25 noiembrie 2016, peste 1,95 de milioane de utilizatori unici pe zi, in timp ce in prezent numarul mediu a ajuns la doar 20.000 de utilizatori pe zi, arata datele transmise la solicitarea News.ro de Consiliul Concurentei, care se ocupa de administrarea platformei.

“Acesta este primul proiect care reuneste autoritatile statului - Consiliul Concurentei si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor- si mediul privat, adica comercianti, AC Nielsen, asociatia GS1. Aplicatia a starnit interes la nivelul Uniunii Europene si Autoritatea de Concurenta din Austria ne-a solicitat detalii despre proiect”, a declarat, pentru News.ro, presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu.

Platfoma cuprinde pana la 128 de produse din 64 de categorii si este un proiect pilot care se desfasoara doar in Bucuresti. Datele sunt raportate de peste 300 de unitati din Bucuresti si Ilfov.

Consiliul Concurentei a demarat acest proiect deoarece intentioneaza ca creasca concurenta intre retaileri, ceea ce ar putea genera o scadere a preturilor.

Proiectul “Monitorul preturilor” trebuia sa fie demarat inca din 2015 si este incomplet si dupa lansare, deoarece contine prea putine categorii de produse, iar reteaua Selgros a refuzat sa transmita preturile.

Pe platforma sunt disponibile 64 de categorii de produse, dar lipsesc produse de baza precum fructele si legumele proaspete sau produse de sezon precum carnea de miel.

Lista de produse a fost stabilita impreuna cu compania AC Nielsen Romania, pe baza expertizei acesteia in studierea pietei.

“Lista cuprinde produse reprezentative pentru cosul de consum saptamanal si, cel putin in aceasta faza a proiectului, nu este <<personalizata>> pe specificul fiecarei sarbatori”, a subliniat Chiritoiu.

Consiliul Concurentei intentioneaza sa extinda proiectul in sensul includerii mai multor magazine din toata tara si mai multor categorii de produse. In plus, frecventa de incarcare a datelor va creste, astfel incat sa nu existe niciun fel de intarziere fata de preturile reale de la raft.

“Dupa trei luni de la lansarea proiectului, noi am organizat o intalnire cu toti comerciantii implicati si reactia a fost constructiva si speram sa colaboram la fel de bine si in continuare”, a mai spus Chiritoiu.

Citeste si:
Smiley și-a pierdut vocea. Ce decizie a luat iubitul Ginei Pistol...
Smiley și-a pierdut vocea. Ce...

Consiliul Concurentei a lansat in 24 noiembrie 2016 platforma “Monitorul preturilor”, unde sunt afisate preturile practicate de magazinele Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny si Profi pentru minim cinci produse care fac parte din cosul zilnic al consumatorilor romani.

Pentru a utiliza platforma, consumatorii trebuie sa intre pe www.monitorulpreturilor.info, dupa care trebuie sa selecteze zona Bucuresti, iar apoi sa aleaga unul dintre sectoare.

Proiectul "Monitorul preturilor", care trebuia lansat in 2015 potrivit estimarilor initiale inaintate de autoritate, a fost contestat de la inceput de catre unii retaileri, care au motivat ca imaginea lor poate fi afectata daca vor fi introduse preturi gresite pe platforma si ca preturile pot varia de la un magazin la altul sau de la un oras la altul.

Citeste si:
În 2023 se menține interesul pentru investițiile în imobiliare....
În 2023 se menține interesul...

De asemenea, retailerii au obiectat ca preturile la unele produse pot fi modificate de la o zi la alta in magazine sau chiar in aceeasi zi si ca este dificila actualizarea in timp real pe platforma.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.