Anul trecut, amenzile aplicate de ANPC in randul agentiilor de turism s-au ridicat la 174.300 lei.
Autoritatea nu a precizat care sunt companiile amendate.
”Aspectele constatate de ANPC in urma verificarii reclamatiilor si a controalelelor au fost: nerespectarea conditiilor contractuale (conditii de cazare, conditii de transport, rezilierea contractelor) si lipsa informatiilor din contracte privind categoria de clasificare a unitatii de cazare/masa, mijloc de transport”, arata datele transmise News.ro, in urma unei solicitari.
Turistii au facut plangeri la ANPC in legatura cu serviciile oferite de ghizi, problemele de transport si calitatea necorespunzatoare a serviciilor oferite - masa, cazare, trasee.
De asemenea, turistii s-au plans de nerespectarea conditiilor de cazare, in special in alte tari, ca nu au putut comunica cu reprezentantii agentiilor in privinta reclamatiilor depuse la unitatea de cazare din alta tara si de nerespectarea clauzelor contractuale.
Neinformarea consumatorului cu 15 zile inainte de schimbarea locului sejurului este o alta neregula constatata de inspectorii ANPC in randul companiilor din turism.
Firmele au mai fost amendate din cauza ca nu au aplicat reducerea anuntata sau pentru ca mijloace de transport au avut intarzieri.
Alte companii au fost sanctionate pentru comportament incorect, Astfel, ANPC a dat amenzi pentru ca agentia a inlocuit hotelul inscris in contract cu altul similar, dar care nu a corespuns cerintelor turistului, nefiind recomandat copiilor sau nu au respectat programul de vizitare a obiectivelor.
In anumite situatii, inspectorii ANPC au decis inchiderea temporara a firmei, pana la remedierea deficientelor, sau restituirea contravalorii pentru serviciile de care turistii nu au beneficiat.
Agentiile de turism au fost afectate in acest an de scaderea vanzarilor de vacante in Turcia, una din principalele destinatii din anii terecuti pentru turistii romani.
Trei cluburi din Sectorul 2, care functionau, desi fusesera inchise...
Mai mult, doua mari agentii de turism, Genius Travel si Mareea, au intrat in insolventa in acest an.
Companiile turistice au obligatia sa incheie polite de asigurare in cazul insolvabilitatii sau a falimentului agentiei de turism.
Polita de asigurare se incheie pe un an zile de la data incheierii, iar suma asigurata va fi de 50.000 dolari pentru agentiile touroperatoare si de 10.000 dolari pentru agentiile detailiste.
Turistii pagubiti isi pot recupera banii pe vacante, in limita acestor sume.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Se vor scumpi produsele Sabon din cauza războiului din Fâșia Gaza? Răspunsul...
Sursa: retail.ro
-
#GreenEnergy4Everyone – Claudiu Butacu: informarea, soluția pentru prosumatori
Sursa: green.start-up.ro
-
Digital Banking Scorecard: Digitalizarea versus nevoile clienților
Sursa: futurebanking.ro
-
Atplay, locul care arată că poți să educi copiii prin tehnologie și jocuri
Sursa: start-up.ro
-
Odihna de care ai nevoie: 10 reguli de aur pentru un somn odihnitor, care...
Sursa: garbo.ro
-
Îl iubesc, dar mă ignoră. Ce să fac?
Sursa: kudika.ro
-
AUR contestă la CCR Ordonanța de comasare a alegerilor. Care este motivul dat...
Sursa: wall-street.ro