Afacerile online nu au fost foarte apreciate de antreprenorii din Romania de la inceput. Asa s-a intamplat si cu primul asociat al domnului Minciuna Daniel, care avand o afacere offline nu a dat mari sanse de izbanda unui magazin online cu acelasi profil.

Iata ca intr-un interviu cu unul din patronii S.C. Nichiduta Trading SRL, proprietarul site-ului si magazinului online Nichiduta.ro am aflat cateva din secretele succesului in afacerile online. Sa vedem cum a reusit un antreprenor din Romania sa porneasca de la zero, intr-un apartament si cum a ajuns la o afacere cu o cifra a vanzarilor ce depaseste trei milioane de euro anual.

Conceptul Nichiduta.ro a aparut in mintea proprietarului inca din anul 2009, insa drumul de la un site cu produse pentru copii si pana la un magazin online in adevaratul sens al cuvantului a fost lung si anevoios. Primele rezultate palpabile au aparut abia in anul 2012, cand cifra de afaceri a ajuns la aproximativ 1.900.000 de lei, adica peste 418.000 de euro. Nu este usor, atunci cand ai plecat la drum cu doar patru oameni care incercau sa rezolve totul ireprosabil dintr-un apartament.Astazi firma numara 15 angajati si are o cifra de afaceri de 14.000.000 lei.

Iata ca firma S.C. Nichiduta Trading SRL din Constanta a reusit sa ne demonstreze ca pornind de la zero poti ajunge departe. Tot ce trebuie sa faci este sa fii mereu cu un pas inaintea clientului, sa-i oferi nu doar ceea ce-ti cere, ci chiar mai mult, ceea ce-si doreste cu adevarat.

Cei doi asociati, Minciuna Daniel si Marcuta Cristina au reusit sa ofere o interfata placuta pentru client, prin site-ul Nichiduta.ro, partea pe care de fapt o vede clientul, dar munca din spatele acestui site, lupta cu furnizorii pentru a avea mereu stocul la zi, investitiile in softuri performante care sa-ti permita o reactie rapida la cererile de pe piata, nu se vad . Dar se pot observa in veniturile din vanzari, care cresc de la an la an.

Daca in 2012 cifra de afaceri era de 1.900.000 lei, in 2013 a crescut pana la 3.700.000 lei, iar in anul urmator aproape s-a dublat, ajungand la 6.900.000 lei. Din spusele patronului in 2016 se asteapta o dublare a acestei sume, iar premizele sunt bune, nu ne ramane decat sa asteptam si sa vedem la inceputul anului 2017, daca previziunile se vor adeveri sau daca vom asista la o depasire a acestora.

Dupa o investitie de aproximativ 30.000 de euro in site, facuta cu perseverenta an de an, alti 20.000 de euro investiti in 2015 intr-un depozit, iata ca cifra de afaceri a urcat anul trecut la 14.000.000 lei, adica iarasi s-a dublat. Asta in timp ce piata concurentiala din Romania este inca una salbatica, unde pretul primeaza in defavoarea calitatii. Dar patronii de la S.C Nichiduta Trading SRL nu fac rabat de la calitate, oferind un pret mai degraba corect decat mic.

Citeste si:
Cum a început povestea de iubire dintre Gina Pistol și Smiley: „Așa...
Cum a început povestea de...

L-am intrebat pe unul dintre finantatori, pe Minciuna Daniel: Ce aveti de spus despre concurenta? El a raspuns fara macar sa stea pe ganduri: "Concurenta te face mai bun si te face sa te gandesti de doua ori inainte sa iei o decizie. De aici deducem care sunt prioritatile celor de la Nichiduta.ro: sa fie cat mai aproape de clienti dar sa nu scape niciodata concurenta din ochi."

L-am intrebat apoi pe patronul S.C. Nichiduta Trading SRL despre inceputuri. Ne-a raspuns ca nu prea stia ce inseamna comert online si nu erau multe site-uri de copii, in jur de 5 prin 2009 cand a lansat la apa Nichiduta.ro. Marfa era carata cu o masina autohtona, o Dacia Super Nova, cu care se straduiau sa duca toate comenzile in 24 de ore. Nu mergea de fiecare data, dar cel putin se straduiau sa surmonteze lipsa de investitii cu mult entuziasm si credinta ca maine va fi mai bine. Si a fost! Asa cum se spunea pe la inceputul anilor 90, daca vrei cu adevarat ceva, poti sa realizezi acel lucru, important este sa perseverezi.

Citeste si:
Secretele succesului: Ce calități au femeile de carieră și cum...
Secretele succesului: Ce...

Intrebat despre planurile de viitor, domnul Minciuna Daniel a spus: "Avem planuri mari, dar ne lipseste ca oricui in aceasta tara, capitalul. Dar cum reinvestirea profitului este calea cea mai directa catre succes si dezvoltare, cei la la Nichiduta.ro au inteles ca altfel nu se poate. Iar cifra de afaceri de anul trecut, de peste trei milioane de euro ne spune ca sunt cu adevarat pe drumul cel bun."

Ce categorii de produse se gasesc azi in magazinul online condus de dumneavoastra?

"Magazinul de azi arata cu totul diferit fata de ceea ce era acum trei sau patru ani. Avem produse diverse, incepand de la atat de cautatele Jocuri LEGO si pana la carucioare, scaune auto sau articole pentru gravide. Pe scurt, am incercat sa oferim parintilor toata gama de produse pentru copii si bebelusi de care au nevoie. In acest fel orice vizitator poate alege produsele in functie de necesitati, fara a mai parasi site-ul pentru a cauta anumite produse in alte magazine online. Cu timpul dorim sa largim si mai mult gama de produse, pentru ca intotdeauna este loc de mai bine."

Citeste si:
Primul film documentar despre drumul spre succes al startup-urilor...
Primul film documentar despre...

Domnule Minciuna Daniel, stiu ca cele mai mari probleme la un magazin online sunt livrarile de comenzi ce au in componenta lor produse de la mai multi furnizori. In cazul magazinului online Nichiduta.ro cum stau lucrurile?

"Legat de astfel de comenzi inca mai avem mici probleme de rezolvat, mai ales atunci cand produsele se afla in depozitele noastre, dar la mai multe adrese. In aceste cazuri curierul trebuie sa mearga si de trei ori la un singur client. De aceea am ajuns sa discutam direct cu firma de curierat pentru a gasi o solutie convenabila si sa reusim sa facem un singur drum la fiecare client."

Cum ati gandit atunci cand ati oferit clientilor dumneavoastra posibiltatea de a cumpara folosind Cardul Avantaj sau plata in rate fara dobanda?

"Am ajuns destul de repede la concluzia de a vinde in rate, pentru ca de multe ori parintii sunt prinsi in diferite alte cheltuieli, dar nevoile copilului primeaza. Astfel ei pot cumpara mai usor si isi pot satisface si alte nevoi, iar noi avem astfel un client fidel, care stie ca ne gandim la el si la nevoile sale. Nu poti rezista pe piata online in 2016 fara a oferi clientilor toata gama de servicii, deci cumparaturile in rate sau cele fara dobanda reprezinta nu doar o strategie de marketing, dar si un mijloc de a fideliza cumparatorii."

Citeste si:
10 sfaturi pentru a avea succes cu micul tău magazin de cartier
10 sfaturi pentru a avea...

Dupa acest scurt interviu cu unul din patronii firmei S.C. Nichiduta Trading SRL am reusit sa tragem si cateva concluzii, care speram noi vor ajuta alti tineri antreprenori aflati la inceput de drum, sau care inca nu au gasit calea catre succesul mult asteptat din afacerile online. In primul rand este vorba de perseverenta si incredere in fortele proprii, dorinta de a reusi si mai ales multa munca si rabdare. Succesul nu vine intotdeauna rapid, greutatile sunt iminente intr-un domeniu atat de volatil precum este cel al comertului online. De multe ori este nevoie de reactii rapide la modificarile aparute pe piata, de contracarare a ceea ce intreprinde concurenta, dar cel mai important este sa mergi inainte.

Acum cand majoritatea cumparatorilor folosesc telefoane mobile si tablete pentru a cauta pe internet oferte, magazinele online se lupta nu doar cu motoarele de cautare dar si cu tehnologia "mobile friendly" care a devenit o cerinta obligatorie pentru comertul online. Aici este de fapt secretul pentru cei ce vor sa faca performanta in 2016 cu propriul magazin online. O statistica recenta ne arata ca numarul celor ce fac cautari pe internet folosesc dispozitive mobile, procentul celor ce intra de pe PC sau laptop fiind in continua scadere. Deci aici trebuie lucrat si imbunatatit site-ul, pentru a fi gasit cat mai usor de catre potentialii clienti.

Lasam acum magazinul online Nichiduta.ro sa-si urmeze drumul si promitem sa revenim peste 12 luni pentru a vedea daca planurile patronilor au dat roade si daca au reusit sa urce mai sus in topul magazinelor online de profil din Romania. Nu avem nicio indoiala ca asa va fi, pentru ca seriozitatea si determinarea de care au dat dovada inca de la infiintare sunt de fapt ingredientele retetei succesului, nu doar in Romania ci oriunde in lume. Le uram patronilor Minciuna Daniel si Marcuta Cristina sa continuie acest drum in care au crezut de la inceput si sa ne tina la curent cu noi informatii despre afacerile din mediul online, pentru ca din astfel de povesti de succes avem cu totii de invatat.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.