Numarul posturilor vacante din zona de vanzari a crescut semnificativ in ultimii doi ani, fiind devansate doar de pozitiile din IT, din centre suport si servicii clienti si de cele pentru vorbitorii de limbi straine, spune Natalia Campean, consultant in cadrul agentiei Manpower

”Unele companii sunt in expansiune, altele noi intra pe piata, iar jucatorii existenti reactioneaza, generand o cerere constanta, dar echilibrata de oameni de vanzari, atat persoane cu experienta, cat si debutanti dispusi sa invete“, a precizat Natalia Campean.

Desi pentru o mare parte din pozitiile vacante companiile recruteaza direct, dat fiind faptul ca exista si un numar mare de persoane interesate de astfel de roluri, celelalte pozitii sunt ocupate cu ajutorul companiilor specializate in recrutare. Astfel, 30- 40% din joburile deschise sunt incre-dintate firmelor specializate in recrutare.

"Joburile sunt incredintate companiilor specializate in recrutare daca necesita un nivel de ex-perienta sau o combinatie de competente care sunt greu de gasit pe piata, de exemplu absolvent de facultate tehnica cu exp¬erienta in vanzarea unor anumite tipuri de utilaje, sau experienta in vanzarea produselor de agricultura, sau care necesita o validare mai profunda", a spus Lorena Iordache, consultant in cadrul agentiei Manpower din Pitesti.

Mai mult, pentru pozitiile deschise in sectorul vanzarilor se bat atat studentii, cat si proaspetii absolventi, care sunt specializati in diverse domenii, iar experienta din acest sector ii ajuta atunci cand vine vorba de dezvoltarea abilitatilor de vanzare, negociere si comunicare, precizeaza MEDIAFAX.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.