Compania nationala de transport aerian TAROM isi va reduce in acest an pierderile la 49 milioane lei, de la 110 milioane lei anul trecut, si ia in calcul eficientizarea schemei de personal prin reducerea personalului, o decizie in acest sens fiind asteptata anul viitor.

"Pentru acest an estimam pierderi de 49 milioane lei, dar indicatorul EBITDA este pozitiv, in jur de 12,5 milioane euro, ceea ce ne da mari sperante pentru viitor. Din punct de vedere contabil, insa, vorbim tot de pierderi, dar sa nu uitam ca in anul 2011 acestea se ridicau la 260 milioane lei. (...) Ca factori pentru imbunatatirea rezultatelor, am avut un grad de utilizare mai ridicat al flotei, ceea ce inseamna ca amortizarile legate de costurile cu aeronavele se impart pe mai multe ore. La fel si in cazul personalului tehnic. In aviatie, cu cat zbori mai mult, cu atat se reduc costurile. Deci zburam mai mult decat anul trecut si s-au redus costurile per ora de zbor. In plus, avem si un cost cu combustibilul mai avantajos", a declarat pentru MEDIAFAX directorul general al TAROM, Christian Heinzmann.

El a precizat ca cifra de afaceri se va plasa in acest an la 300 milioane euro si ca anul viitor veniturile TAROM vor avea o valoare apropiata de cea a cheltuielilor, compania urmand sa obtina profit operational cel mai tarziu in 2017.

Gradul de ocupare a aeronavelor TAROM este, in medie, de 68%, iar cheltuielile cu kerosenul inseamna acum 23-24% din totalul costurilor, fata de 30-35% inainte de prabusirea petrolului.

Potrivit lui Heinzmann, TAROM are circa 2.000 de salariati, tot atat cati erau si cand compania opera cu 60 de aeronave, motiv pentru care ia in calcul reducerea personalului. "Compania are un foarte mare potential. Nu vom face angajari, doar vom ocupa acele pozitii unde este strict necesar: pilotii si tehnicienii. Vrem sa devenim mult mai eficienti. Daca vom vedea ca anumite departamente sunt supradimensionate, vom vedem cum vom putea rezolva aceasta problema prin reducerea personalului. Reducerea personalului este parte din planul strategic", a spus directorul TAROM.

Conducerea TAROM lucreaza la o procedura de evaluare a angajatilor, inexistenta in prezent, si va dezvolta o noua strategie, care va aduce schimbari in cadrul societatii, una dintre acestea fiind debirocratizarea transportatorului aerian. "Vom dezvolta si implementa o noua strategie. Ne uitam la toate cheltuielile facute de companie. Vrem sa angajam un partener strategic, care sa ne asiste in evaluarea si dezvoltarea activitatii companiei. Pentru noi va fi mai mult o dovada de obiectivitate. Vom lucra la schimbari in cadrul TAROM, dar dorim ca un consultant extern sa fie cel care ne ghideaza. In Romania exista 20 de milioane de specialisti in aviatie, dar vrem ca specialistul adevarat sa ne spuna ce este bine sau rau. Dupa cum stiti, suntem o companie foarte, foarte birocratica. Din acest motiv, pierdem foarte mult timp si energie si vom revizui toate procedurile pentru a deveni mai eficienti. Suntem impovarati de legislatie, controale, partea administrativa si vrem sa avem o organizare interna eficienta, sa functionam mai degraba ca o companie privata", a spus Heinzmann.

Citeste si:
Alți 86 de cetățeni români eliberați duminică din Fâșia Gaza au...
Alți 86 de cetățeni români...

El precizeaza ca vrea o reevaluare a intregului portofoliu TAROM. "Analizam participarea noastra in Alpha Rocas (compania care asigura si seviciile de catering pentru TAROM, n.r.), vrem sa vedem daca facem ceea ce trebuie, ne vom uita la toate activele noastre, de exemplu cladirea pe care o avem aici, langa sediul central din cadrul suprafetei de pe Aeroportul Otopeni, ca sa stim daca avem sau nu nevoie de ea, daca o vom vinde", a aratat CEO-ul TAROM.

La randul sau, Tiberiu Ticlea, membru al Consiliului de Administratie si director general administrativ al TAROM, spune ca operatorul aerian va inregistra transformari semnificative, pentru a activa ca o companie privata. "Acest lucru presupune trei aspecte: avem intai de toate cultura comerciala, sa schimbam filosofia in care facem afaceri, vanzari, marketing, in al doilea rand vorbim de cultura financiara, sa ne finantam in mod independent, din surse proprii sau de pe piata si sa nu mai cerem niciun ban de la stat, si in al treilea rand - cultura organizationala, sa flexibilizam procedurile si sa acceleram la maximum procesele interne. Sunt probleme semnificative privind ultimul aspect: structuri paralele care nu au un scop anume in companie, care nu stiu ce rol au, departamente intre care nu exista dialog si pe care vrem, desigur, sa-i punem in legatura, sa-i reunim. Avem si departamente care nu fac exact ce ar trebui. De aceea vom pune in curand in aplicare o organigrama noua", a spus el.

Citeste si:
Esti HR și vrei să recrutezi mai ușor talente? Află gratuit care...
Esti HR și vrei să recrutezi...

TAROM are circa 2.000 de salariati, isi desfasoara activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor si este membra a aliantei SkyTeam din anul 2010.

Compania nationala opereaza peste 50 de destinatii proprii si destinatii deservite de partenerii code share.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.