Vanzarile de bere au crescut in primul semestru cu 3,8%, la 7,6 milioane hectolitri, dupa doi ani consecutivi de scadere a consumului, a anuntat marti asociatia Berarii Romaniei.

"Desi inca timida, speram ca aceasta crestere a pietei berii sa fie reconfirmata si de rezultatele finalului de an. Astfel, s-ar putea constitui o baza valida pentru dezvoltarea durabila viitoare a sectorului berii, ce poate debuta in 2016, odata cu intrarea in vigoare a noului cod fiscal", a declarat intr-un comunicat presedintele asociatiei, Lucian Ghinea. Potrivit asociatiei, vanzarile au fost influentate de evolutia pozitiva inregistrata de indicatorii economici.

Asociatia arata ca sectorul romanesc al berii are un nivel zero al evaziunii fiscale pe lantul de productie, contribuie cu peste 60% din totalul accizei colectate la bugetul de stat de pe piata bauturilor alcoolice, aproape jumatate din pretul unei beri fiind reprezentat de taxe, si a atras pana in prezent investitii de peste 1,3 miliarde euro, asigurand direct si indirect 69.700 locuri de munca, scrie MEDIAFAX.

Berarii Romaniei reuneste producatorii Bergenbier, Heineken, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus si Martens, care furnizeaza circa 80% din cantitatea de bere consumata in Romania. Anul trecut, piata berii a scazut cu 8,6%, la 14,9 milioane hectolitri, iar in 2013 cu peste 10%.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.