Ministrul Transporturilor, Ioan Rus a declarat ca rata de absorbtie a fondurilor europene prin Programul Operational Sectorial de Transport (POS-T) 2007 - 2013 a ajuns la 51,3%.

"La 25 noiembrie 2014, Programul Operational Sectorial de Transport (POS-T) a inregistrat o rata de absorbtie a fondurilor europene de 51,38% din totalul bugetului pe 2007-2013. Asta este o realizare, pentru ca s-a plecat de la procente foarte mici de absorbtie. (...) Anul viitor cred ca vom reusi sa absorbim, cu un efort mare investitional si de lucrari efectuate, 90% din ceea ce avem alocat. Poate chiar vom depasi 90%", a spus Rus, intr-o conferinta de presa.

El a afirmat ca in prezent sunt in evaluare oferte pentru studii de fezabilitate necesare mai multor proiecte. "Anul viitor va fi un an de foc pe infrastructura, si rutiera, si feroviara, si aeriana si navala, cu foarte multe probleme de rezolvat", a adaugat Rus. Potrivit informatiilor furnizate de Ministerul Transporturilor, din totalul bugetului POS-T aprobat pentru perioada 2007-2013, de 4,28 miliarde euro, pana in prezent au fost autorizate cheltuieli in valoare de 2,2 miliarde euro, scrie MEDIAFAX.

Pana la finele acestui an rata de absorbtie estimata va fi de aproximativ 56%, adica 1,022 miliarde euro, valoarea cumulata a sumelor absorbite din exercitiul bugetar 2007-2013 totalizand 2,4 miliarde euro. Rata de absorbtie a fondurilor structurale a evoluat de la 10,7% in anul 2012 la 32,2% in anul 2013. Pentru anul 2015, tinta stabilita este de aproximativ 1,5 miliarde euro, ceea ce va conduce la o rata de absorbtie estimata de peste 90% si o valoare autorizata a cheltuielilor de aproximativ 3,9 miliarde euro.

Cei mai importanti beneficiari ai POS-T sunt CNADNR (absorbtie de aproape 70% la finele acestui an din cei 2,26 miliarde euro alocati), CFR SA (absorbtie de 54% in 2014) si Metrorex (20%).

Printre masurile vizate pentru anul viitor se numara includerea la finantare a unor proiecte noi de infrastructura, precum tronsoanele de autostrada Suplacu de Barcau - Bors si Nadaselu - Gilau, si a tronsoanelor de magistrala de metrou M1 si M3, continuarea procesului de achizitionare de utilaje de deszapezire si al procesului de fazare a proiectelor ca o solutie pentru a asigura transferul finantarii proiectelor din perioada de programare 2007-2013 in intervalul 2014-2020.

Citeste si:
Sindicaliștii de la Metrorex protestează la sediul Ministerului...
Sindicaliștii de la Metrorex...

In plus, se urmareste imbunatatirea capacitatii administrative a autoritatii de management si a beneficiarilor, inceperea implementarii unor proiecte de infrastructura (autostrada Lugoj - Deva, cu loturile 2,3 si 4, autostrada Campia Turzii - Ogra - Targu Mures, autostrada Sebes - Turda si reabilitarea liniei de cale ferata Radna - Gurasada - Simeria), precum si pregatirea portofoliului de proiecte pentru perioada de programare 2014-2020. Versiunea revizuita a Master Planului General de Transport va fi prezentata pana la 15 decembrie in Guvern, in prima lectura, Executivul urmand sa decida daca acesta va fi adoptat sub forma unui proiect de lege pentru dezvoltarea infrastructurii de transport sau va fi adoptat prin HG.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.