Sunt sigur ca odata ce ati deschis link-ul si ati inceput sa cititi acest test-drive, unii dintre voi vor fi un pic indignati de titlul pe care l-am ales pentru a povesti intalnirea cu noua Honda Civic Sedan. Dati-mi voie sa va explic...

Honda are in Romania o cota de piata destul de mica. Asta nu se datoreaza faptului ca masinile lor nu ar fi fiabile si rezistente, ci simplului motiv ca nu au fost menite pentru publicul larg european. O comparatie pe intelesul tuturor ar fi Samsung vs. Huawei. Un Samsung nu va avea niciodata pretul unui terminal Huawei, la fel cum nicio Honda nu va avea vreodata pretul vreunui alt rival japonez. Nici nu-si doreste sa concureze la pret cu altcineva pentru ca ei ofera altceva prin brand-ul sub numelui caruia este produs noul Civic Sedan. Stim ca valoarea unei masini se afla cam printre primele lucruri la care se uita prima data un client roman, de aceea am indraznit sa spun ca pentru a face alegerea de a-ti achizitiona Honda trebuie sa fii putin "educat". Cum adica? Ei bine, ar trebui sa stii ca Honda are o traditie de la care nu se dezice nici in zilele noastre si anume: nu fac compromis. Ar mai trebui sa stii ca Honda se axeaza mult pe experienta de condus si mai putin pe un confort deplin in habitaclu, ca motoarele pe care le ofera nu sunt mari, dar ofera senzatia de care ai nevoie atunci cand inima-ti cere o mica aventura pe sosele. Si ar mai trebui sa nu uiti ca Honda are un palmares care-i genereaza un renume mondial de campion.

Test-drive cu noua Honda Civic Sedan - prima intalnire

Bun, acum ca am stabilit ca avem de-a face cu o masina cu pedigree vreau sa va relatez punctul meu de vedere pe care l-am format in urma unei experiente pline de 4 zile pe strazile din Romania cu Civic Sedan.

honda civic florin amariei

As vrea sa spun ca te vrajeste din primul moment in care dai ochii cu ea, dar mie mi-a fost un pic mai greu. Motivul este destul de simplu: culoarea. Prima data cand zarit noul Civic Sedan la noi in tara a fost prin traficul din Capitala, insa era imbracata in haine de un albastru atat de frumos, incat iti venea sa nu te mai uiti la altceva. Trecand peste acest mic impediment, pot spune fara nicio retinere ca noua masina a celor de la Honda este o reala reusita. Linii cursive cu tenta agresiva inglobeaza senzatia unei masini de familie care atunci cand ramane doar cu proprietarul pot fugi impreuna in lume intr-o aventura pe care doar ei doi ar cunoaste-o.

Cam acelasi lucru l-am facut si eu, doar ca eu voi imparti experienta mea cu voi.

honda civic florin amariei

Mi-am dorit cu ardoare sa plec cat mai repede din aglomeratia bucuresteana, asa ca am fugit inspre Subcarpati. Am ajuns undeva pe la un baraj nu prea vizitat de lume, insa aici am avut posibilitatea sa ne cunoastem un pic mai bine. Pana la dezvaluirea intregii povesti trebuie, totusi, sa va spun cum se comporta masina in oras, nu?

Test-drive cu noua Honda Civic Sedan - incepem sa ne cunoastem

Modelul pe care l-am avut eu la test a avut o cutie de viteze automata, asa ca un ambreiaj a scapat de chinuiala pe care i-as fi aplicat-o daca eram pe la ora 8 pe bulevardele Capitalei. Noul Civic Sedan este o adevarata doamna in aglomeratie. Schimbarile sunt line si precise, dar uneori simti ca ar vrea sa o lasi sa fuga un pic... Vrea sa accelerezi mai departe, nu sa revii inapoi la o viteza medie de 3 km/h... Dimensiunile o ajuta sa se strecoare cat de cat printre masinile inghesuite peste tot in Bucuresti, insa o grija speciala va trebui sa o ai atunci cand vei observa gropi sau borduri mai inalte. Garda este relativ joasa, asa ca nu te vei putea duce fara cateva pagube la exterior pe unele drumuri din Romania. Sa continuam cu speranta ca situatia drumurilor se va imbunatati si la noi in cativa ani...

Design-ul exterior atrage foarte multe priviri in oras, chiar si in cazul culorii pe care am avut-o pe masina de test. Se vede, nu? Tonul agresiv pe care il propaga trecatorilor pare sa se transpuna catre infinitate in momentul in care mangai cu ochii noul Civic Sedan.

honda civic florin amariei

"Frumusetea adevarata se regaseste la interior" zice o vorba celebra, iar aceasta este valabila si-n cazul lui Honda Civic Sedan. In momentul in care pui piciorul in habitaclu pasesti intr-o atmosfera desprins parca din filmele de actiune. Ceasurile clasice de bord au fost inlocuite de un afisaj digital care-ti confera senzatia ca te pregatesti de o lupta acerba cu dusmanii sau, pur si simplu, ai un asistent la dispozitie care va raspunde la orice curiozitate pe care o ai fata de masina ta.

E important sa precizez si faptul ca aici observim o mostenire de la celebra Honda S2000. Dovada ca ceea ce spuneam mai sus de pedigree nu este de umplutura. Va mai reamintesc si de NSX?

Scaunele sunt mari si confortabile pentru plimbari mai lungi cu Honda Civic Sedan, insa au si o constructie foarte intelegenta. Cand intri in viraje mai stramte nu te vei sprijini de stalpul B, ci vei fi tinut in scaun, iar acelasi lucru se aplica si pentru pasagerul din dreapta. Cei din spate... Sa speram ca n-au rau de masina pentru ca mi-e foarte greu sa-mi imaginez pe cineva care nu va baga piciorul in podea atunci cand va fugi intr-o escapada cu masina asta.

honda civic florin amariei

Un lucru care merita precizat aici este legat de faptul ca nu mai avem buton pentru a ajusta volumul, ci un ecran touch-sensitive care s-ar putea sa nu fie pe placul tuturor. Mie mi s-a intamplat de cateva ori sa vreau sa reduc nivelul muzicii ascultate si sa pornesc din greseala aerul conditionat... Honda salveaza oarecum situatia pentru ca pe volan avem control al volumului care este si touch-sensitive, dar care poate fi apasat in stilul vechi. Asadar, noul Civic Sedan incearca sa impace pe toata lumea la capitolul inovatie.

Test-drive cu noua Honda Civic Sedan - sa fie bine pentru toata lumea!

Nu, nu uit si va spun de faptul ca sistemul de sunet este cam mediocru din punctul meu de vedere. Pentru cineva care nu-si doreste o atmosfera de concert in masina va fi foarte bun, insa atunci cand conduc singur noaptea pe drum mie-mi place sa o las pe Madonna sa-mi zdruncine realitatea. Nu pot spune ca asta e sentimentul pe care mi-l extrag din boxele noului Civic, insa este destul de bunicel pentru cei care sunt mai putin pretentiosi la capitolul audio.

honda civic florin amariei

Citeste si:

Am adus in discutie aerul conditionat, asa ca e propice sa va spun ca nu e nimic neobisnuit aici. Habitaclul se raceste rapid, la fel de repede incalzindu-se. De remarcat faptul ca pe modelul testat am avut si scaune incalzite in 3 trepte, o utilitate care va fi foarte iubita in anotimpul rece care se apropie vertiginos.

Sistemul de ventilatie poate fi controlat cu ajutorul butoanelor sau folosind sistemul de infotainment, care este mai mult decat potent in a-ti satisface majoritatea nevoilor care se ivesc la volanul masinii. Spre exemplu, navigatia iti arata si altitudinea la care te afli...

honda civic florin amariei

Pe o bucata de drum am avut doi adulti in spate care nu s-au plans deloc de conditiile pe care le-au gasit in noul Civic Sedan. De aici putem deduce faptul ca masina ofera conditii bune pentru transportul a 4 persoane, mai ales ca beneficiaza si de doua cupholdere in spate.

Bucuria cea mai mare am avut-o atunci cand am iesit din Capitala, am scapat de autostrada si am ajuns pe serpentine argesene. Doamne, cat de bine se tine masina aceasta in curbe stranse! Este chiar impresionant! M-am bucurat o bucata buna de drumul pe care-l aveam in fata pana mi-am dat seama ca pasagerului din dreapta i se facuse cam rau. Ce sa facem... Efectul Honda. :)

Portbagajul este incapator si poti sa iei cu tine bagaje care sa-ti ajunga linistit pentru o drumetie de 2 saptamani in patru persoane. Daca ai totusi de adus ceva mai voluminos, atunci bancheta se poate retracta creandu-ti suficient spatiu pentru a nu face mai multe drumuri.

Mi-ar fi placut sa gasesc totusi cateva locuri in care sa poti lasa lucruri in portbagaj fara grija ca le vei zgatai aiurea pe drum, dar pe un nivel de echipare superioara primesti si plasa pentru portbagaj, asa ca depinde de cat de mult esti dispus sa cheltuiesti.

honda civic florin amariei

Test-drive cu noua Honda Civic Sedan - concluzii

A 10-a generatie de Civic vine cu o motorizare simpla, dar suficient de buna: motor de 1,5 l benzina ce produce 182 de CP cu ajutorul unei turbine. Nu neg nici eu ca mi-ar fi placut sa existe si optiunea unui 2.0 turbo. As fi fost insa extrem de impresionat daca aduceau odata cu noul Civic Sedan si o varianta hibrida care sa dezvolte vreo 250 de CP cu ajutorul motorului electric.

Daca ii stresam pe cei la de la Honda, poate-poate primim si un hibrid care sa mai taie din consumul motorului pe benzina care, la finalul drumetiei, a fost de 9,2%. Trebuie sa va marturisesc ca nu am fost deloc atent cu el. Efectiv nu m-a interesat cat e consumul si daca folosesc modul ECO pe care cei de la Honda l-au instalat intr-o varianta imbunatita pe noul Civic Sedan.

honda civic florin amariei

M-am lasat vrajit de bucuria pe care am simtit-o atunci cand m-am vazut singur pe drumurile intortocheate care duceau spre un baraj cu o priveliste mirifica, incat n-am vrut sa iau prea des piciorul de pe acceleratie.

honda civic florin amariei

Finalmente, nu va pot spune decat ca merita sa experimentati ceea ce ofera Honda prin noul Civic Sedan si va invit cu draga inima sa traiti printr-un test-drive pachetul japonez de senzatii tari la un pret modic, intrucat masina porneste de la 20.800 de euro in configuratia cu cutie manuala.

Mai multe fotografii puteti gasi AICI!

Pe curand!